Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Volume pots


bantex28

Anbefalte innlegg

Det "hele greia" i all enkelhet går på, er hvor fort det rulles av diskant på lyden. Dette har man testet i en del år, for å si det sånn, og slik sett er det veldig greit å gjøre som "standarden". Det gir faktisk best resultat. 500 på dumbucker, og 250 på singlecoil. Man kan ikke forbedre det som fungerer optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil vel ikke at det skal rulles av diskant når man skrur ned volumet? Jeg vil ihvertfall ikke det :) Bytta til «lefty-pots» i Edwardsen min (ja, det funker faktisk mye bedre enn Ã¥ bare lodde en «vanlig» pot «feil vei».), og fikk samtidig fyren til Ã¥ sette inn en motstand som gjør at det ikke blir noe ullent selv om jeg skrur nesten helt ned. Treble bleed? Nydelig er det ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Castor tenker på tone poten. I utgangspunkt som en volumpotmeter men med caps som tilslutter de høye frekvensene til jord når man vrir om. Jeg har lest at i noen tilfeller foretrekkes 1M pots for dynamikkens skyld, men dette har jeg ikke prøvd selv akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.