Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson LP Standard Honeyburst!


embedded

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Low budget Gibsons har vel ikke vært det helt store.

Skulle ønske at Gibson overlot hele det segmentet til Epiphone, som jeg trodde var meningen med å la Epiphone produsere Gibson modeller.

Da hadde vi også sluppet en del av "Gibson versus Epiphone" trådene som stadig går igjen på dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Low budget Gibsons har vel ikke vært det helt store.

Skulle ønske at Gibson overlot hele det segmentet til Epiphone, som jeg trodde var meningen med å la Epiphone produsere Gibson modeller.

Da hadde vi også sluppet en del av "Gibson versus Epiphone" trådene som stadig går igjen på dette forumet.

Gibson kunne jo bare lagt ned. Epiphone er jo tydeligvis de beste gitarene uansett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster det virkelig 10.000kr ekstra for Gibson å legge på klarlakken? For prisforskjellen veiledende er vel noe slikt...

Hehe, nei.

Sånn sett, om man kan å lakkere, så kan man like greit kjøpe seg en faded og slenge på klarlakk selv og whips så har man spart rundt 10 lapper...

Å få på litt klarlakk er ikke akkurat en heksekunst. Et møbelverksted tar sikkert jobben for 500-1000kr, og da blir det ordentlig utført.

Jeg vurderte dette selv, men liker min LP Standard akkurat som den er, nemlig faded. Personlig så foretrekker jeg denne finish'en, hovedsakelig fordi man slipper ekstra vedlikehold... Fett/finger merker vises jo dønn på glossy finish, ikke på faded.. Glossy finish er veldig utsatt for synlige riper - det er ikke faded... Samtidig så liker jeg teksturen i faded materiale framfor den "grippy" feelingen som klarlakk gir (spesielt om man blir litt svett i henda...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svette? Er ikke det sånn som mennesker gjør? Gitarister er jo overmenneskelige, ihvertfall sist jeg sjekka? :lol:

du tenker på kvinnfolk. ekte menn svetter. du veit, de av oss som skjønner at mastodon er fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.