Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humbucker til Jackson Dinky dk2?


Vegskret

Anbefalte innlegg

Jeg spiller mye Dream Theater o.l. og vurderer å bytte ut humbuckeren til dk2'en min.

Er på jakt etter en 'bucker som har en rimelig tung lyd, men klar nok lyd til at det er mulig å spille et grep og legge til noen ekstra toner når grepet enda lyder uten at det blir rotete med vreng.

noen anbefalinger?

En annen ting jeg lurer på: hva er forskjellen på aktive og passive pickuper (lydmessig)

Endret av Vegskret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha et 9V-batteri et eller annet sted i gitaren ja. Men dette skal gå greit i en Dinky uten noe fresing, tror jeg...

Jeg har EMG i bare en av gitarene mine nå, men vil virkelig påstå at aktive pickuper er overlegne når det er snakk om definisjon i en higain-setting.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål. Er det plass til batterier i en Epiphone Les Paul Standard uten å måtte frese noe?

Standard er vell ganske lik Epi Custom.

Min epi Custom har plass til 3-4 batterier uten problemer.. Enten bak ved potmeterene eller bag pickupvelgeren.

Null stress å plassere batteri der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at du tenker på Metropolis introen når du vil ha klarere lyd på ekstra notene mens du holder den ene akkorden?

Dette har faktisk veldig mye med hvordan man spiller det på. Ihvertfall det jeg har funnet ut:) Er snakk om å kunne dempe akkorden pittelitt på en eller annen måte, da vil de lyse tonene skinne igjennom.

Før du tenker på å gå aktiv, husk at John Petrucci kjører passive humbuckere.

Endret av Quick89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel som meg, altfor mye vreng! og da låter vel det meste litt grumsete.....

Ville tatt det her i betraktning. :) En STOR andel av de som spiller hard musikk kjører altfor mye gain. Andre gitaristen i bandet mitt fikk seg en aha-opplevelse da jeg sa at han burde bruke sånn ca. halvparten så mye gain som han gjorde da :P Du vil merke at lyden blir vesentlig tightere og mye mer definert.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.