Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Pro: hvordan få jævelskapen til å godta min musikk?


Konnis

Anbefalte innlegg

Heisann. Har et riff jeg prøver Ã¥ skrive inn i guitarpro som i mine (og alle som har hørt det, og trommisen og hele pakka) virker fornuftig og har rytme og takt og alt. (Sorry, men nÃ¥r det gjelder rytme og takt har jeg ikke peiling teoretisk sett, sÃ¥ dere fÃ¥r nøye dere med de folkelige uttrykkene mine.)

Så er det dette riffet da. Vil tro det er i 4/4 takt (såpass kan jeg :P), hvis det har noe å si. Greier helt fint å skrive inn dette riffet så timingen og varigheten på hver note blir riktig i TabIt, men GuitarPro vil det annerledes. Når jeg skriver inn riffet, så består hver takt (hvis det kalles det, det innenfor stripene altså. dere skjønner forhåpentligvis :blush:) av fire noter. Starter med 3 16-delsnoter, og deretter en note som varer ut hele takta (vet ikke hvordan note dette blir, men dere kan høre på lydklippet jeg legger ut av hvordan riffet faktisk skal skrives inn i guitarpro), men GuitarPro markerer takten som rød (dvs uferdig).

Hvordan får jeg guitarpro til å lystre?

Og hvor kan jeg laste opp lydklipp? oO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AARGHHH!!!

her prøver jeg Ã¥ febrilsk forstÃ¥ jævelskapen, men neida! nÃ¥ er det like før jeg glemmer riffet jeg skal skrive inn og :lol:

Hvordan i helsike skal jeg få dette til å bli riktig? Hvis dere kan hjelpe meg med det da, uten å ha hørt riffet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva treng du hjelp til? Vær gjerne meir spesifikk.

På biletet ditt har du ein ufullstendig takt. Du har plassert 7/4 inn i ein 4/4-dels takt. Dette løysar du ved å flytte dei 3 siste 4-delane til neste takt. Eg brukar GP5 veldig mykje så om du lurar på noko så kan du gjerne skrive ein PM til meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har totalt en 7/4 takt med noter i en takt der nå, hvis riffet nå er sånn det skal høres ut så ville jeg flyttet de siste 3/4 delene i en ny takt. Slik at det blir 1 4/4 takt og så en 3/4 takt. Hvis det ikke er slik det skal høres ut er det værre å hjelpe deg uten å ha hørt riffet.

Edit: Knutern svarte rett før meg ser det ut til.

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har totalt en 7/4 takt med noter i en takt der nå, hvis riffet nÃ¥ er sÃ¥nn det skal høres ut sÃ¥ ville jeg flyttet de siste 3/4 delene i en ny takt. Slik at det blir 1 4/4 takt og sÃ¥ en 3/4 takt. Hvis det ikke er slik det skal høres ut er det værre Ã¥ hjelpe deg uten Ã¥ ha hørt riffet.

Edit: Knutern svarte rett før meg ser det ut til.

fast as lightning, bebeh! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, gutta. I min frustrasjon så postet jeg en meningsløs post. Skal prøve Ã¥ slenge opp et bilde som viser hvordan jeg vil ha det, enten fordelt utover 1 takt eller 2... eller noe. Skal se hva jeg fÃ¥r til!

Greide det :wub:

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.