Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT-tråden


Aspmyra

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Javisst! Du kan ikke opprette ytterligere banker, men du kan flytte effekter til den banken du måtte ønske.

Når du trykker "write" vil du se addresseringen nederst i displayet eks: 10-4

Du bruker hjulet for å endre dette til det du måtte ønske f.eks: 1-4

Det første tallet er bank, det andre tallet er slot (pedal-plassering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, jeg henger meg på denne tråden, da jeg har et spørsmål.

Jeg har planer å kjøpe en Boss Metal zone, men nå har jeg funnet et par Boss GT-5 og GT-6 på nettet. Så jeg vurderer å bytte ut de gamle brettet, en Zoom 606. Så:

Får jeg like god drive med disse brettene som med en Metal zone?

Har disse brettene en "slow attack" effekt?(boss kalte denne eff. for "slow gear" på 80'tallet)

Zoom'en har denne effekten, som jeg liker veldig godt, da jeg slipper å styre med volumknott eller pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg henger meg på denne tråden, da jeg har et spørsmål.

Jeg har planer å kjøpe en Boss Metal zone, men nå har jeg funnet et par Boss GT-5 og GT-6 på nettet. Så jeg vurderer å bytte ut de gamle brettet, en Zoom 606. Så:

Får jeg like god drive med disse brettene som med en Metal zone?

Har disse brettene en "slow attack" effekt?(boss kalte denne eff. for "slow gear" på 80'tallet)

Zoom'en har denne effekten, som jeg liker veldig godt, da jeg slipper å styre med volumknott eller pedal.

Fandt nå også GT-3 og GT-8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT-6 har iallfall Slow Gear effekten.

Og sammenlignet med Metal Zone pedalen så synes jeg det er ganske så lik effekt fra GT-6.

Fordelen med pedalen er jo at du kan klaske den inn der og da, øyeblikkelig, mens på GT-6 må du planlegge litt mer slik at du holder deg innen samme bank for raskt skifte til ønsket effekt/setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss GT-8 har slow gear effekten.

Den har også en distortion som modellerer Metal Zone pedalen.

Den har ikke de boost og eq mulighetene som MT-2 har. Det vil si, den har dem ikke innebygd i MT-2 modellen, men du finner andre og bedre muligheter for lydforming i preampdelen og EQ en på GT-8.

Men, som jeg har sagt i tidligere tråder om GT-8, denne er ikke "plug and play" Om du tror du kan plugge deg inn og få knallyd umiddelbart, så tar du feil.

Presetene suger stort sett på grunn av alt for overdreven effektbruk.

Man kan skru seg til en knallbra lyd selv, men dette tar laaaaaaang tid. Mange parametre som skal stemme og mye prøving og feiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Som mange presets fra de fleste produsenter er lydene overdrevet i forhold til hva man ønsker. Det står faktisk mange tips i "boka" som følger med. Ta deg til til å lese denne så får du MYE og jeg mener MYE mer ut av den. Jeg bruker GT8 til chorus og wah og volum osv i en effektloop. Jeg bruker ikke drive/dist lydene på denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Som mange presets fra de fleste produsenter er lydene overdrevet i forhold til hva man ønsker. Det står faktisk mange tips i "boka" som følger med. Ta deg til til å lese denne så får du MYE og jeg mener MYE mer ut av den. Jeg bruker GT8 til chorus og wah og volum osv i en effektloop. Jeg bruker ikke drive/dist lydene på denne

Nei, drive/dist. effektene lager du jo sjøl, he-he.

Takk for svar folkens! Jeg ser at GT-6/8 har endel pod metere (det har jeg savnet på Zoom'en) Men effektgruppene 1 og 2 må vel fortsatt stilles in "the modern hard way" trykknapper i forskjelleig modus ikkesant?

Roctrond nevner ME-50, er disse ME'ene greiere å holde styr på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.