Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alnico


Anbefalte innlegg

Lurer på forskjellene på f. eks. Alnico 2 og Alnico 5? Har forstått at legeringene er forskjellige, men hva er den lydmessige forskjellen etterhvert som tallene blir høyere? Hadde satt stor pris på om noen forklarte meg dette!

Edit: Litt usikker på plasseringen av innlegget, men regnet med det skulle hit.

Endret av Haarball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette, min kjære venn, stÃ¥r pÃ¥ google.com ^_^ Er en del topicer om dette pÃ¥ div. utenlandske fora.

Innholdsløst svar uten så mye som en link til de utenlandske topicene du påberoper deg å vite om :rolleyes: Kanskje noen kunne tenke seg å lese om dette på norsk? Forsøk gjerne på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdsløst svar uten sÃ¥ mye som en link til de utenlandske topicene du pÃ¥beroper deg Ã¥ vite om :rolleyes: Kanskje noen kunne tenke seg Ã¥ lese om dette pÃ¥ norsk? Forsøk gjerne pÃ¥ nytt.

Replyen min var fail, mao? :blush:

Men du har det ganske bra på kornet.

Haarball: Det du kan gjøre for å få et bra svar på dette, er å sende en mail til noen som lager pickuper! Lundgren eller Bareknucklepickups f. eks. De har jo tross alt "first hand experience" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette, min kjære venn, stÃ¥r pÃ¥ google.com ^_^ Er en del topicer om dette pÃ¥ div. utenlandske fora.

Har søkt litt på dette på google nemlig, og utenlandske forum går for mye i dybden, er skrevet og deltatt i av folk som allerede har en del peiling på dette, og dermed tar for gitt at de andre også kan slikt. Man skal lese godt igjennom ganske mange topicer før man i det hele tatt har tillagt seg selv en brøkdel av informasjon, mulig jeg ikke har søkt og sett godt nok da. Men er ikke dette litt av grunnen til at dette forumet eksisterer? Slik at andre kan spørre og få svar? Det er da nytteløst å besvare alle samtaleemner med "google.com" slik jeg ser mange gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Replyen min var fail, mao? :blush:

Men du har det ganske bra på kornet.

Haarball: Det du kan gjøre for å få et bra svar på dette, er å sende en mail til noen som lager pickuper! Lundgren eller Bareknucklepickups f. eks. De har jo tross alt "first hand experience" :)

Takker for bedre svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man da si at jo høyere opp i tall man kommer, så blir bassen mer definert og lyden åpnere? Eller blir det feil?

Nei, f.eks AlNiCo 8 ligger visstnok et sted mellom 2 og 5.

Seymour Duncan har 3 pickuper som er identiske bortsett fra magnetene: SH-5 Custom (keramisk), SH-11 Custom Custom (AlNiCo 2) og SH-14 Custom 5 (AlNiCo 5). På SDs nettsider ligger det lydklipp av disse (og andre pickuper) spilt inn med samme amp og innstillinger, slik at du kan få et lite inntrykk av forskjellene.

http://www.seymourduncan.com/support/audio...humbuckers_and/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.