Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forhandlere med ESP Eclipse I CTM PL i Oslo?


Konnis

Anbefalte innlegg

Heisann. Er det noen som vet om noen butikker i Oslo som har denne modellen? Det eneste jeg vet om i Norge, er instrumentbutikken AS i Alta. Litt langt unna for meg, og vet ikke engang om de har den fysisk i butikken :P

Eller; har alle Eclipse I lik hals? For da kan jeg bare teste en slik en (Eclipse I altså, denne er vel Japanprodusert, mot Eclipse II som er USAprodusert) pÃ¥ riff eller noe.

Skal mye til for å slå dette designet altså B)

eclipseIctmpaullanders.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Er det noen som vet om noen butikker i Oslo som har denne modellen? Det eneste jeg vet om i Norge, er instrumentbutikken AS i Alta. Litt langt unna for meg, og vet ikke engang om de har den fysisk i butikken :P

Instrumentbutikken har den tvilsomt fysisk i butikken, da de har veldig få gitarer fysisk i butikken i forhold til det de har pÃ¥ lager. Er vel bare Ã¥ høre med den lokale forhandleren som tar inn ESP om de kan bestille den inn sÃ¥ du fÃ¥r prøve den? De fleste gjør vel det visst du virker interessert i Ã¥ kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre. Hvorvidt en seriøs gitarsjappe gidder å ta inn en gitar til 15 lapper for at en 15-åring skal tafse på den er en annen sak... Mistenker at jeg ikke hadde blitt tatt helt seriøs. Sist prøvde jeg rundt å få folk til å ta inn en Ibanez S470 (til 5000kr!), men ingen gadd med mindre jeg faktisk skulle ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller; har alle Eclipse I lik hals? For da kan jeg bare teste en slik en (Eclipse I altså, denne er vel Japanprodusert, mot Eclipse II som er USAprodusert) på riff eller noe.

ESP produserer ikke gitarer i USA. De hadde en custom-shop i USA frem til 2001, men denne produserte altså ikke vanlige modeller. Forskjellen på I og II er kontrollene. Kun II er godkjent for salg i USA.

Halsen skal såvidt jeg vet være lik på Eclipse I og II, med unntak av FT-modellene som har tykkere kropp og noe tykkere halsprofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, takk for oppklaringen :) Mente vel egentlig at II var den eneste som ble solgt i USA pga Gibsons lover og regler, ja.

Så jeg kan altså stikke i butikken, prøve en Eclipse (I), si "bestill en Paul Landers-modell til meg" og bli fornøyd? Eller er det stor eksemplarvariasjon på ESP-gitarer? Er jo en fordel å faktisk prøve en gitar før man kjøper den, men det er faen ikke lett når butikkene i Oslo sier "neineinei, du må kjøpe for at vi bestiller den inn i butikken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du fåreslår en kontrakt som sier at du betaler for gitaren før bestilling, men som også sier at hvis du ikke er fornøyd, så skal butikken betale tilbake hele beløpet til deg?

Sjansen for at du blir forelsket i denne gitaren er jo såpass stor og når den allerede er betalt så er det liten sjans for at du ikke går ut døra med den:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du fåreslår en kontrakt som sier at du betaler for gitaren før bestilling, men som også sier at hvis du ikke er fornøyd, så skal butikken betale tilbake hele beløpet til deg?

Sjansen for at du blir forelsket i denne gitaren er jo såpass stor og når den allerede er betalt så er det liten sjans for at du ikke går ut døra med den:p

Ergo handle fra en norsk nettbutikk og få 14 dagers angrefrist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt lovlig a? Jeg hadde følt meg katastrofalt sleip og fÃ¥tt dÃ¥rlig samvittighet hvis jeg hadde utnyttet en butikk slik :ninja:

bare kjøpe en gitar, prøve den, si "sorry mac" også sende den tilbake liksom

Jeg personlig ville aldri ha gjort noe slikt.

Når det gjelder siimens forslag tror jeg personlig ikke at noen butikk blir med på den slags, men jeg har aldri prøvd:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville aldri ha gjort noe slikt.

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bestille en gitar fra nettbutikk, og benytte angreRETTEN dersom gitaren ikke svarte til forventningene. Skulle da bare mangle! Hvis butikken vil unngå slikt, så får de enten slutte å drive nettbutik, eller slutte å annonsere gitarer på web som de aldri har tenkt å ha på lager.

EDIT: Hvis butikken har et problem med at du som kunde benytter norsk lov, så bør en kanskje være veldig skeptisk til butikkens seriøsitet i utgangspunktet?

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bestille en gitar fra nettbutikk, og benytte angreRETTEN dersom gitaren ikke svarte til forventningene. Skulle da bare mangle! Hvis butikken vil unngå slikt, så får de enten slutte å drive nettbutik, eller slutte å annonsere gitarer på web som de aldri har tenkt å ha på lager.

EDIT: Hvis butikken har et problem med at du som kunde benytter norsk lov, så bør en kanskje være veldig skeptisk til butikkens seriøsitet i utgangspunktet?

Jeg har ikke noe problemer med å bruke angreretten. Men jeg personlig bestiller ikke noe på nett bare for å prøve det ut og så levere det tilbake på angrefristen. Viss du skjønner poenget mitt.

Og som du sier, angrefristen er en lovefestet rett som alle nettbutikker må følge. Men nok om dette.

Endret av Quick89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg snakker ikke om å bruke angreretten til Ã¥ teste utstyr for gøy. Men om trÃ¥dstarter virkelig har tenkt Ã¥ kjøpe denne gitaren, sÃ¥ ser jeg ingen problemer med at han bare kjører pÃ¥ og bestiller den, og heller sender den i retur om den skuffer.

Eventuelt kan han selge den til meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg legger denne tråden pÃ¥ is. Prøvde en Eclipse pÃ¥ lørdag, og satan den halsen var smal! Har kanskje noe med at jeg er vant til Ibanez med tremolo nÃ¥, men.

(Jeg sparte ihvertfall lommeboka for akutt diett - yay! :ninja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.