Gå til innhold
ErlendB

Soloinnspillinger

Anbefalte innlegg

Hallå! Jeg vil bare introdusere meg for dere siden jeg er ny her, og følte at dette var riktig sted Ã¥ starte.

Jeg har lastet opp en del soloer på youtube som jeg har lyst på litt respons av.

Min nyeste solo ^. Er ganske fornøyd med den, kom gjerne med kommentarer!

Sjekk også ut andre innspillinger som jeg har lagt ut der!

Jeg beklager sugen kvalitet, men jeg tar opp med mikrofonen på laptopen min :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.

Du må jobbe med vibrato og bending da vibratoen din virket veldig utight. Bendingene var ogsÃ¥ noe sure og tamme. Lydmessig taler det for seg selv, virkelig dÃ¥rlig. Tenk mer tone. Tonen var veldig grumsete og utight, man hører jo knapt hva du spiller. Ta ned gain, og mer mellomtone.

Og de kommentarene underveis, er det ironi? Unødvendig for andre gitarister å se hvor mye du skryter av hastigheten din. Hastighet er et virkemiddel i soloer og jeg synes du burde konsentrere mer om de mer grunnleggende og vitale teknikkene som burde jobbes mer med.

Alt i alt er det et helt kurant opptak. Dårlig tone, grumsete og ujevn vibrato/bending. Shreddepartiene klarte jeg ikke helt å høre pga tonen,så her får vel shreddeoraklene på forumet uttale seg.

Men hey, det er ikke for å være ekkel eller frekk. Bare konstruktiv kritikk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, kommentarene underveis er på en mÃ¥te spøk. Er mest for Ã¥ fÃ¥ folk til Ã¥ følge med pÃ¥ hva som skjer. En video uten noe pÃ¥ ville ingen giddi Ã¥ se pÃ¥.

Dessuten skryter jeg ikke av hastigheten, synes bare jeg overrasket meg selv med den soloen, siden det er det raskeste jeg har spilt noen gang. Og hvis du ikke klarer å høre hva jeg spiller betyr det vel at jeg spiller fort :P

Jeg har en forferdelig forsterker, og jeg kan være enig i at "tona" ikke er altfor bra. Men "tona" blir vel litt borte pga lydkvaliteten. Men jeg skal ikke komme med flere unnskyldninger, takk for at du tok deg tid til å sjekke ut =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tenkte det. Det som er lurt i ditt tilfelle med din forsterker er da å begynne med clean lyd. Spill gjennom med clean lyd og spør deg selv om du spiller presist nok, er alle tonene rene, riktig timing etc. Stemmer alt kan du gradvis øke med gain for Ã¥ fÃ¥ det mer heavy og kult, men ikke ta for mye. Dette for Ã¥ fÃ¥ en mer definert lyd nÃ¥r du spiller. I stedet for all teksten er kule bilder, filmklipp mye morsommere Ã¥ se pÃ¥ enn skrytekommentarer!

Hva med en ny innspilling hvor du justerer ned gain'en, opp med mellomtonen og bilder istedet for tekst!? Og gå igjennom vibrato og bending. Da skal du se det blir mye bedre!

Velkommen til forumet forresten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa joa.. Men det er det at mesteparten av soloen er legato. Jeg trenger også mye av gainen pga pinch harmonicsa :P

Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et godt eksempel på kult justert settings. Som du ser er det ikke sÃ¥ himla mye gain, men teknikk det gÃ¥r ut pÃ¥.

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest kommentaren over her, tenkte jeg at her kom det noe skikkelig råtne og sure greier fra en som hadde spilt i fjorten dager og synes han var flink.

Jeg skal si jeg ble overrasket. Dette var da faktisk ganske bra i mine ører. La gå at lyden er litt sånn "veps", men det er det mange gitarister som har som yndlingslyd. Laptopmikrofon gjør det sikkert ikke bedre. Vibratoen var da kraftig nok, men det kan den jo være i sjangeren, synes jeg.

Jeg synes du har god grunn til å være fornøyd, jeg.

Velkommen til forumet, forresten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det har blitt sagt, så må du jobbe mer med vibrato, bending og selve tonen. Annet enn det synes jeg at det høres ganske kjedelig ut. Det jeg mener med det er at fraseringa er veldig basic. Prøv å gjør noe "out of the box". Men joda, med litt arbeid, kan den soloen bli ganske bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere er virkelig kritiske altså.. Er vel ingen her som liker Stairway To Heaven soloen, eller smoke on the water soloen, fordi de er så tradisjonelle og har kjedelig frasing : p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye flisespikking syntes jeg! I forhold til en del annet materiale som blir lagt ut her og får god omtale var dette bra!

Syntes komposisjonen var bra, selv om den ikke var nyskapende. Vi kan ikke alle finne opp hjulet på nytt! :)

Greie legato partier, syntes det hele hang bra i sammen! Stå på videre, her er potensial for bra greier! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Etter å ha lest kommentaren over her, tenkte jeg at her kom det noe skikkelig rÃ¥tne og sure greier fra en som hadde spilt i fjorten dager og synes han var flink.

Jeg skal si jeg ble overrasket. Dette var da faktisk ganske bra i mine ører. La gå at lyden er litt sånn "veps", men det er det mange gitarister som har som yndlingslyd. Laptopmikrofon gjør det sikkert ikke bedre. Vibratoen var da kraftig nok, men det kan den jo være i sjangeren, synes jeg.

Jeg synes du har god grunn til å være fornøyd, jeg.

Velkommen til forumet, forresten.

What he said. Bra spilt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.