Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

er dette en god deal?


F.V.Zappa

Anbefalte innlegg

Hvis halsen er fin og rett, og ting er i orden, er det en knalldeal! Dette er en klassiker, og man kan ikke se helt bort fra at den kan bli verdt litt mer hvis du får den tilbake til original stand.

Se bare på hva som har skjedd med gamle RG- modeller, for eksempel.

Alt skal være i orden, men kroppen er visst slitt. Trenger pussing og lakkering... Må se det litt an. Så dersom ting blir satt sammen skikkelig, snakker vi om mulighet for videresalg uten tap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lommekjent i Kramer- land, men dette er en USA- Kramer, den heter trolig Kramer Stagemaster, og er et skikkelig stykke håndtverk. Du kan jo sjekke hva de går for selv. Her er mer bakgrunnsinfo:

http://www.vintagekramer.com/stage.htm

Ser ikke ut som om det er helt umulig å tjene et par kroner på den. Men la den heller gå til noen som kommer til å klappe'n, kose'n og kalle'n for Georg!

http://tinyurl.com/d5b6bu

Har lest litt, og ser at den er laget i Japan. Så er noe småtteri skrudd sammen i USA, og vips- laget i USA. Uansett, senere kom disse gitarene også fra andre land, så slik sett er det en "USA"- modell.

Man skal ikke se bort ifra at en del "USA"- modeller man kan kjøpe i dag er produsert på samme måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er det det ser ut som, en neck- thru Kramer Stagemaster, så er det jo nærmest et av symbolene på 80- tallsgitarer, og artig å eie bare av den grunn.

Har jeg rett, er det en ekte FR på den, og den får man vel trolig en par lapper for i løs vekt, og gitaren har alle de riktige detaljene- skrått innsatt humbucker, og Lauch control!

Men tipper noen av 80-tallsekspertene melder fra etter hvert. På den tiden der var jeg synth- freak, og har ikke full oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold your horses!

Jeg er ikke så sikker pÃ¥ at dette er en sÃ¥nn ekte en. Noen punkter som ikke stemmer: Logoen tilsier at dette er en sent 80 til tidlig 90-talls Kramer. Høyst sannsynlig en asiat, disse ligger langt under USA-modellene i pris. Noen punkt som du kan se nærmere pÃ¥. Den har 21 bÃ¥nd og ingen binding pÃ¥ halsen. Det stemmer ikke overens med noen av de bildene som ligger pÃ¥ den siden Castor linket til. Etter hullene Ã¥ dømme ser det ut til at den har tre pots og et par switcher, pluss en femveis. Bildet er ikke knallbra, men jeg synes ikke tremoloen ser ut som en ekte Floyd Rose. Det vil si, jeg vil ikke gÃ¥ god for at det er en OFR basert pÃ¥ det bildet. Er det en OFR har du et litt bedre utgangspunkt.

Et kjapt søk, og http://www.vintagekramer.com/company46.htm

Kort sagt, en Kramer 610, slutten av 80-tallet. Ble lagt ned samtidig som firmaet gikk konk. Vet ikke om det i seg selv er et kvalitetsstempel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold your horses!

Jeg er ikke så sikker på at dette er en sånn ekte en. Noen punkter som ikke stemmer: Logoen tilsier at dette er en sent 80 til tidlig 90-talls Kramer. Høyst sannsynlig en asiat, disse ligger langt under USA-modellene i pris. Noen punkt som du kan se nærmere på. Den har 21 bånd og ingen binding på halsen. Det stemmer ikke overens med noen av de bildene som ligger på den siden Castor linket til. Etter hullene å dømme ser det ut til at den har tre pots og et par switcher, pluss en femveis. Bildet er ikke knallbra, men jeg synes ikke tremoloen ser ut som en ekte Floyd Rose. Det vil si, jeg vil ikke gå god for at det er en OFR basert på det bildet. Er det en OFR har du et litt bedre utgangspunkt.

Et kjapt søk, og http://www.vintagekramer.com/company46.htm

Jeg er litt i tvil om alt er helt ekte her. Han sier den er fra 80tallet, og han sa "halsen er i god stand til å være fra 80tallet.". Han sier at den er laget i USA, og ikke en billig asiat.

den originale Floyd-Rosetremoloen,en Artec alnico 5 humbucker og to Seymour

Duncan-singlecoils.

Jeg venter på fler bilder nå.

Han virker ærlig, men ivrig på å selge... Får se. Kanskje jeg kommer til å kopiere inn mailene han har sendt meg?

Endret av F.V.Zappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floyd Rose II.

Designed by Duncan.

Står Neptune, NJ på halsplata (trolig).

Ikke umulig at han kan si noe av det han sier. Neptune, NJ halsplata er dessverre ikke et stempel på at gitaren er laget i USA (om det er årsaken til at han sier made in USA).

bilde av baksiden kommer forhåpentligvis snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.