Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem er din favoritt Beatle?


Ataxia

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Harrison. Mannen er med på å gjøre gitarene i Beatles' musikk om til instrumenter, og ikke et symbol på attention-hor, slik det desverre er for mye av i rock og annen "gitarbasert" musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lennon: fordi han var sjefen, og styrte både utviklingen, soundet og humoren i bandet.

Avhenger kraftig av hvilken periode du snakker om. I den senere tiden (spesielt etter Brian Epsteins død) tok Mccartney på mange måter over roret til bandet, og ble en mye mer aktiv "leder" i bandet enn de andre.

Endret av espen88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine Beatles-favoritter er Lennon-låter. Men har alltid følt at McCartney lagde flest låter med kvalitet. Synes Lennon lagde færre gode låter, men de virkelig gode låtene hans, overgikk alle låtene til McCartney. Vet sannelig ikke. Før var jeg Lennon-fan på min hals, men tror det faller på McCartney.

Jeg undervurderer Harrison.

Hadde spørsmålet derimot vært; "Hvem i Beatles kunne du ønske var din onkel?", ville valget klart falt på Ringo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger kraftig av hvilken periode du snakker om. I den senere tiden (spesielt etter Brian Epsteins død) tok Mccartney på mange måter over roret til bandet, og ble en mye mer aktiv "leder" i bandet enn de andre.

Det stemmer det, men da vel bandet ferdig utviklet musikalsk?

Kom veldig gode plater etter det også, men det som revolusjonerte pop og rock hadde allerede skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra og med White Album regnes vel som perioden hvor de er ferdig med psykedelia perioden (med unntak av Revolution nr. 9, som Lennon krevde å få med da McCartney fikk med Obladi-Oblada), og hvor alle instrumenter er integrerte, og hvor produksjonen også har funnet sin form. White Album og Abbey Road er blandt mine favorittalbum, men er vel heller Beatles album som oppsummerer alle musikkstiler og instrumentbruk, og virkelig viser bandets kapasitet.

Revolver innspillingene startet med Lennons Tomorrow Never Knows, og Sgt. Pepper innspillingene startet med Lennons Strawberry Fields.

Jeg tror at slike låter satt ganske stort preg på resten av innspillingene, og var vesentlige for bandets utvikling.

Fra Epstein døde var egentlig Beatles et band på vei mot oppløsning. White Album er mer bidrag fra de forskjellige medlemmene enn et samlet Beatles album, og Ringo sluttet også i bandet under innspillingene. Let it be var dokumentasjonen på et band i full oppløsning, og Harrison sluttet under innspillingen av det albumet. Begge kom tilbake under innspillingene, men det sier noe om stemningen i bandet i den perioden.

Heldigvis tok de seg sammen og klarte å lage Abbey Road som et fellesprosjekt som ble spilt inn under god stemning før de ga seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.