Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforsterkere


MrWalker

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er enig i at den ser bra ut. Sammen mye av det andre som kommer fra Genz Benz, Eden, osv. :)

Men foreløbig har jeg ikke funnet noen andre som har noe som ligner den Ashdown Little Giant-ampen og Superfly-kabinettet.

Finnes jo en del forskjellig fra Hartke, men vet ikke om jeg har helt troen på det... Har litt sånn "B-følelse" med det meste som har Hartke, Crate, Laney osv. trykket på fronten, selv om noen Peavey-forsterkere faktisk har overrasket meg med god lyd (men... når jeg skulle bruke 10-11.000 på ny forsterker har jeg ikke tenkt Peavey, må jeg innrømme). Er nok forutinntatt. *hehe*

Har vel fått anbefalt 2x10 av de jeg har snakket med, så det virker som du har god støtte på det, Castor :) Heller vel kanskje i den retning jeg, også. Burde vel tatt turen til Oslo for å teste ut litt ting, her i Bergen er det ikke det store utvalget.

Jeg kan skjønne at noen ikke liker Hartke, men jeg må si at jeg hvertfall ikke føler at det er noe b-preg over Hartke. Men utgangs punkt av jeg har det selv og har hatt det i 3/4 år nå :) Jeg er kjempe fornøyd med min, men lykke til videre med jakten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Wooten spiller jo på Hartke nå.

Samme gjør Stu Hamm.. Har gjort det i mange år!

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, Hagstrøm skulle ringe meg i løpet av gÃ¥rsdagen og fortelle meg om de kunne matche tilbudet fra musikklink.no, men surprise surprise... ingen ringte! Ikke sÃ¥ overrasket. Men jeg er ganske sikker pÃ¥ at jeg bare bestiller den pakken idag, det virker som et brukbart anlegg og et godt kjøp, sÃ¥.... jeg fÃ¥r helt sikkert ikke testet det i Bergen uten Ã¥ forplikte meg pÃ¥ kjøp uansett.... sÃ¥ kan like godt bestille det fra Oslo. :)

Kunne selvsagt testet Hartke, også...

Tror akkurat nå at det står mellom disse:

1) Ashdown Little Giant m/2x10 Ashdown Superfly kabinett

2) Markbass CMD121 (12")

3) GK RB700

4) Hartke noe??

Ashdown er det eneste jeg sånn sett får et solid avslag på, og er vel det dyreste anlegget isolert sett. Og litt annerledes enn de to neste da de er comboer.

Vanskelig.

Kunne selvsagt bestilt fra USA, men må innrømme at jeg er litt skeptisk til å bestille elektronikk fra utlandet. Hvis det ikke funker er man "screwed".

EDIT: Ny spiller på banene: Genz Benz Shuttle 6.0-210

Denne er litt nyere, men den kan prøves her i Bergen, som jo er en fordel...

Dette blir bare vanskeligere og vanskeligere!

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sammendrag av de to... Hjelp meg! :D

Har tatt med de viktigste

Genz Benz Shuttle 6.0-210T

ST60210T_lg.jpg

600W

3 bånds eq (parametrisk mid)

Forforsterker m/rør

hodetelefonuttak

uttak for tuner

Mute-knapp

2x10" kabinett, med mulighet for å kjøpe et ekstra 12" kabinett

kr. 13.000,-

Ashdown Little Giant m/Superfly kabinett

ashdown_little_giant___superfly_kabinett_-428014536_0_Big.jpg

1000W (2x500, kan drive to separate kabinett m 500W hver)

4 bånds eq (med variable frekvensbånd)

2x10" kabinett, med mulighet for å kjøpe et ekstra 15" kabinett

kr. 11.000,-

Hva sier dere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel innrømme at Genz Benzen begynner å få en liten ledelse.

Ashdown har litt mer fleksibel eq, litt mer "wattage" og et ørlitt bedre ekstra-kabinett (15" og ikke 12"), men Genz Benz har suverent rykte og ikke minst... jeg kan prøve før jeg kjøper.... alltid en kjempefordel!

Men dersom noen har prøvd begge er jeg VELDIG interessert i å høre om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det er sagt, så må jeg bare skynde meg og legge til at begge ampene selvsagt kan ta hvilket som helst kabinett. Så selv om det ikke finnes et 15" Genz Benz kabinett som er tilpasset størrelsen på Shuttle comboen, så kan jeg bare kjøpe et annet 15" kabinett.

Så dermed er det enklere.... det er forskjell på eq (3-bånds parametrisk på GB, 4 bånds semi-parametrisk på Ashdown) og noen Watt ekstra utgangseffekt på ashdown, mens GB har rør preamp, headphone og tuner output, samt mulighet for footswithces (for shape -knappene og mute).

Og så er GB litt dyrere. Men kan prøves.

Pokker.... hvem sa at dette er lett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genz-Benz Shuttle comboen har jeg hørt mye bra om. Har ikke prøvd den selv.

Ashdown pakken leste jeg også om her en dag, den ser OK ut på papiret. Men forsterkeren er jo en 2x500W ting, som vel ikke kan brokobles som en trad. klasse AB halvbro forsterker....

Og i tillegg når man kan faktisk prøvekjøre Genz-Benz pakken så ville jeg satt den på førsteplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, det er to separate 500W utganger på Ashdown-en, som ikke kan brokobles. SÃ¥ den gir 2x500W og ikke 1000W.

Jeg heller vel selvsagt mot Genzen, og det er en kjempefordel å kunne teste den. Scenarioet blir vel nesten så enkelt som at dersom jeg liker lyden på Genzen, så må jeg nesten ta den... for skulle jeg komme til å ta Ashdownen og bli misfornøyd vil jeg jo selvsagt angre på det LENGE. Dersom jeg ikke liker Genzen får jeg jo heller ta en ny vurdering.

Relativt enkelt, selvsagt. *hehe*

Har fått noen innspill på GK 700RB og Markbass, men... tror jeg skal teste GB-en. Så får vi ta det derfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.