Gå til innhold
Fender-Strat

Fender startocaster classic player 50's

Anbefalte innlegg

Det er Mexico ja. Både 50's og 60's serien får mye skryt. Har en 60's selv som jeg er veldig fornøyd med. Solgte en '79 am.std. og kjøpte denne. Har ikke angret en dag! Du bør kanskje prøve både 50's og 60's da det er noe forskjell på dem, men koster det samme.

Uansett de beste Strat'ene fra Mexico.

De er også diskutert her: http://forum.gitarnorge.no/Fender-Stratocaster-t19882.html

Endret av Audun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ein 50`s (som nevnt i opptil fleire tråder pÃ¥ forumet...) og er veldig veldig fornøgd med den. No skal det seiast at eg ikkje har vore Fender-mann før eg kjøpte denne, sÃ¥ eg kan ikkje samanlikne med andre Fender-modellar. Men uansett, gitaren er heilt nydeleg, bÃ¥de utsjÃ¥andemessig (eg har den i sunburst...uslÃ¥eleg...) og spelemessig. Veldig lettspelt hals, set skikkelig godt i handa, og lyden er upÃ¥klageleg. Den har ogsÃ¥ lÃ¥sbare stemmeskruar, noko som gjer at den held seg veldig godt stemt (eit minus der er at eg ikkje heilt veit korleis eg skiftar strengar, er det nokon som kan hjelpe meg der?). Løp og kjøp er mitt rÃ¥d, men prøv den først ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
(eit minus der er at eg ikkje heilt veit korleis eg skiftar strengar, er det nokon som kan hjelpe meg der?).

Hva er problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at eg ikkje veit korleis ein festar strengane igjen. Der er eit "flatskrujern-spor" på toppen av tuneren, men er usikker på om dette er til å låse opp/låse fast strengen. Den sit i alle fall som støpt uten å gå ei halv omdreining rundt akslingen ein gong...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Problemet er at eg ikkje veit korleis ein festar strengane igjen. Der er eit "flatskrujern-spor" på toppen av tuneren, men er usikker pÃ¥ om dette er til Ã¥ lÃ¥se opp/lÃ¥se fast strengen. Den sit i alle fall som støpt uten Ã¥ gÃ¥ ei halv omdreining rundt akslingen ein gong...

Ta av strengen så ser du hvordan det er gjort. Tuppen av strengen skal nedi sporet, så nye strenger må kuttes litt. Ca. 3 omdreininger rundt akslingen er visstnok det ideelle. (Trenger ikke så mange omdreininger på de strengene som er spunnet.)

Endret av Audun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.