Gå til innhold
Gittar-Satan

Hjelp til gitarvalg

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny gitar, og vet ikke helt hva slags gitar jeg skal kjøpe...

Jeg spiller for det meste rock og blues :ninja:

Jeg skal bruke ca. 5000kr

Takker for svar :rolleyes:

Endret av Gittar-Satan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da mener jeg det er bedre å kjøpe en superstrat. Er jo ikke noe vits med strat hvis bridgecoilen er vekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da mener jeg det er bedre å kjøpe en superstrat. Er jo ikke noe vits med strat hvis bridgecoilen er vekk.

fordi?

dra til ei gittarsjappe og og prøv en haug med gitarer. jeg ville vurdert en gibson SG faded til den prisen, de ligger på ca 5-6 laken nå. evt. en epiphone eller mexico-strat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Utseende

-Match mellom hånda di og hals (båndhøyde, dimensjonering, blank vs matt finish, rosewood vs maple osv....)

-Pris

-Alt annet (er du 10 år burde du kanskje ikke kjøpe en 6kg gitar om du skal stå og spille f.eks)

Med mindre du har noen spessielle preferanser for pickups, mekanikk etc kommer du langt med denne prioriteringen. El-gitarer er enkle instrumetner, du kan spille det meste med det meste. Om ikke alt med alt.

1. og 2. punkt er det viktigste og noe du selv må finne ut av, pris opp til en viss sum gir deg økende generell kvalitet (lakk, båndarbeide, mekanikk osv) men for 5000 er dette neppe noe å bekymre seg for. Særlig om du kjøper brukt.

Endret av Wikket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eg linka til er jo forsåvidt en superstrat.. En superstrat er en stratocaster som er blitt modifisert til Ã¥ fungere bedre med andre spillestiler enn det den orginale stratocasteren var designa for.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den eg linka til er jo forsåvidt en superstrat.. En superstrat er en stratocaster som er blitt modifisert til Ã¥ fungere bedre med andre spillestiler enn det den orginale stratocasteren var designa for.. :)

Stratocaster med HSS-oppsett ER pr. definisjon en Superstrat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 5000 kun for gitar eller skal det dekke forsterker også?

GRG 170DX er ikke akkurat i 5000 kr. klassen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stratocaster med HSS-oppsett ER pr. definisjon en Superstrat.

Hva er egentlig en superstrat?

En vanlig strat med fast stol\tremolo, og HSS oppsett, er vel det som kalles en fat strat.

Mens en superstrat ser jeg for meg en strat med Floyd, og HSH oppsett.... eller HH...

I mine øyne er det liksom floyden som gjør det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.