Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forumets første store greie :D


Nilsefix

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du tenker på den første som er i den snutten jeg postet, så er det en overtone på 14. båndet.

Liste...

- Slakke strengene litt.

- Spill overtonen samtidig som strengene strammes (til tremoloen står i vanlig: "0" posisjon).

- Umiddelbar "Divebomb"

- Avslutt med en "Rise N Shine", en kvart opp fra 0.

- Slipp så tremoloen rolig ned til 0.

Ingen pinch harmonic her i gården nei... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj...nå skulle jeg sette meg ned i ro og mak og spille inn jeg også- Rigget opp mikkene på forstrekeren...og startet cubase....

hurra...jeg har glemt nøkkelen på greåker :(

Altså må jeg vente til jeg får den i posten av foreldrene mine. Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg får tid til å spille inn noe snart. MÅ bare få lagt inn lydkortet på den andre dataen min. Var ikke akkurat verdens mest inspirerende backing, for å si det sånn. Inspirerer til bluesscalawanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det min tur til å stikke hodet frem for øksen, og denne gang fortjener jeg det vel også. Ble ikke spesielt bra, men jeg lovte jo å komme med en versjon.

Det dere hører er opptak av første gjennomspilling. Som dere hører på 00:47 så ryker jeg strengen min, og jeg gadd ikke skifte så..vel, da blir det første opptaket som jeg legger ut :)

jeg har mikket opp forsterkeren ved hjelp av tre mikrofoner. En Shure BETA57 og en Studio Project C-1 foran, og en SP C-1 bak som vist på bildet HER

http://www.bandrommet.net/musikk/blues.mp3

Vel..hogg i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Er forøvrig enig i at gitaren er mikset for høyt, men det var med vilje.. alle har uansett hørt backintracket. Men nå spiller jeg stort sett rimelig på akkordene da, så det burde ikke være noe problem å høre tonaliteten på det :)

But to please you..her ligger nå en ny versjon med leadsporet -3.5 dB i forhold til den første versjonen :)

http://www.bandrommet.net/musikk/blues-01.mp3

sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.