Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delay og mongolyd i Cubase SX3!


Palle

Anbefalte innlegg

Ja,da skulle jeg sette i gang å lage litt musikk. Men da jeg prøvde ut cubase med min Line6 UX 2 ble det 3 sekunders delay og en helt ufattelig fucka sound! Akkurat samme lyden som da jeg prøvde å spille inn gitar på innspilling i windows. Høres ut som en super scoopa delay og wha mix. Dette er første gangen jeg prøver det så her kan det enkleste tipset redde dagen min! Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg det? P: Finner det nok ut. Men det virker jo rett og slett som at når jeg trykker record så tar den opp alt i rommet,når jeg spiller med monitor. At det ikke går direkte inn. Kan det ha noe å gjøre med at jeg har høytalerne inn i phonejacken via stor til liten jack?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan ikkje ha noe med at du har høytalen inn i phonejacken. Men visst du ikkje mikker opp, ser eg ikkje kordan du kan ta opp alt i rommet?

Men er du helt sikker på at det er et problem i det hele tatt? Fordi, når du bruker eksterne lydkort på denne måten blir det alltid latency. Lyden bruker rett og slett lengre tid på å gå inn i datamaskina og prosessert og komme ut igjen av høytalerene enn det gjør ved spilling i ein vanlig gitarforsterker. Du får latency, noe som oppfattes som delay i monitorene. Men det med rar lyd er verre å finne en forklaring på uten at noe er galt. Tar du opp med gitaren rett i UX2'en? Gitaren kan høres ganske annerledes ut "helt tørr" eller "rett i" enn den gjør i en gitarforsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit jeg hva som er problemet ihvertfall :P NÃ¥r jeg recorder i cubase sÃ¥ blir det tatt opp pÃ¥ data-micen!Men hvordan jeg fikser det har jeg vel ikke helt funnet ut enda. Noen som veit?

And,på avspillingsenheter i windowsen så står det at innlinja er koblet fra (Realtek high definition audio) En kar her mente at jeg måtte bruke 3,5 mm plugg i frontpanelet i stedet for USB`n. Men den er jo levert med USB,så..? Kan dette ha noe med saken å gjøre? Oh my gad. Noen tips??

Endret av Palle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.