Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall


Anbefalte innlegg

ja gjør det evt send gjerne til meg på frankajoerg@gmail.com

hvordan funker den for deg med tanke på volum? har du mastervolum og evg 1/2 powerswitch installert?

jeg er redd Ceriatone 1986 50 bass blir for høy samma f... 18w TMB ser mer og mer ut som ett bedre alternativ i så måte, sammen med 20w Lead & Bass som er basert på Marshalls 2061x.

nope, hverken master eller power switch. har både ultimate attenuator og alex attenuator i bakhånd, men bruker de sjelden. live er det vel 50 - 50 om man trenger bruke dempeledd eller ei. på øving er det aldri for høyt. les posten til gunnar på mo ang decibel og kabinetter. mye å lære der. men ikke vær redd for en kraftig amp, det skal blafre litt i buksebeina når man spiller rock.

opptakene jeg postet er begge gjort uten dempeledd.

et annet alternativ for deg er en jtm45. låter rock og spiller litt lavere enn 1986

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Hans Hansen

post-9201-0-73746400-1330519792_thumb.jp

er halfstacket til venstre

gtrzn

spenstig farge på den toppen :)

høres jo bra ut dette! det eneste jeg er litt redd for er at jeg må spille så inni hampens høyt for å få ut godvrengen!

jeg vil helst spille uten attenuator og bestiller jeg en amp fra Ceriatone og da enten 1987 Plexi 50w eller 1986 Plexi 50 w bass så skal jeg ha en mastervolum mod!

men jeg vil gjerne cranke ampen for fullt for å få ut govrengen og det tviler jeg vel går på en 50w uten mastervolum? uten å drepe alle rundt deg da:)

det er derfor jeg kanskje heller mer mot 1974x klonen, 18watt TMB eller 2061x 20 watt. bør vel være større mulighet for å cranke de maks uten å bli hørselhemmet!

er jævlig i tvil hva jeg skal velge, det er viktig at jeg kan cranke toppen og da er det vel lettere med en lavere watt topp enn med 50w..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som sagt ikke så immari høyt, men kommer jo an på bruksområdet. du kan fort oppleve at 18 - 30 watt blir for lavt i en bandsammenheng, men for høyt i stua (om det er der du skal spille). live varierer det fra hviulke steder du sakl spille, og hvilke lydmenn man møter. hva er ditt bruk? kommer du ikke til å spille live, ikke bekymre deg for scenelyd. skal du spille med en bassist med ampeg anlegg og en hardslående trommis, trenger du watt.

riktig for deg er kanskje en 50watter med mv?

hvilken mv løsning er det ceriatone bruker? dette har også noe å si for lyden.

gtrzn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

det er totalt uaktuelt å bruke toppen hjemme:) dette er til bandøving med en til gitarist, bassist og trommis samt mindre gigs på steder som Mono, Gamla, Internasjonalen etc.

mindre steder med andre ord.

her er en link til Ceriatone, www.ceriatone.com

det er følgende amps som jeg ser på som aktuelle:

18w TMB: http://www.ceriatone.com/productSubPages/BSTMB/BSTMBCabinet.htm

20w Lead & Bass: http://www.ceriatone.com/productSubPages/BS20WLead&Bass/BS20WLead&BassCabinet.htm

36w/18w TMB som man kan switche til 18w: http://www.ceriatone.com/productSubPages/BS36watt/36wattCabinet.htm

1987 Plexi 50watt med mastervolume: http://www.ceriatone.com/productSubPages/BSPlexi50Lead/BSPlexi50Cabinet.htm

1986 Plexi Bass 50 watt med mastervolume: http://www.ceriatone.com/productSubPages/BSPlexi50Bass/BSPlexi50BassCabinet.htm

jeg ser at mange sier at mastervolume tar bort litt av tonen men vetta fanden om jeg vil høre slikt uansett:)

Jeg er ute etter den fete Thin Lizzy sounden og jeg vil anta at ampen bør crankes en del før den golyden kommer og cranker man en 50w blir det vel jævlig høyt selv i øvingslokalet og ikke minst på Mono?

når man spiller ute mikker man vel uansett opp så 18w el 20w er vel mer enn nok uansett.

av pedaler kan det nevnes at jeg har Blackstone Appliances Mosfet overdrive og Ibanez TS808 Handwired.

jeg spiller på les pauls og ser for meg at jeg ett 212 kabinett med vintage greenbacks vil gjøre susen samme hvilken topp jeg velger!

den mastervolumen som er aktuell heter PIPMV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Eller PPIMV eller no.......

ja, det hørtes mer riktig ut :) om den funker bra så burde det jo gå greit med 50w uansett, men har ingen erfaring med disse Ceriatone ampene og mastervolume!

fett om noen som eier en Ceriatone med mastervolum kan fortelle sine erfaringer med MV på disse ampene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det hørtes mer riktig ut :) om den funker bra så burde det jo gå greit med 50w uansett, men har ingen erfaring med disse Ceriatone ampene og mastervolume!

fett om noen som eier en Ceriatone med mastervolum kan fortelle sine erfaringer med MV på disse ampene:)

jeg skal spille i dag. om du har mulighet, kan vi møtes halv åtte i nydalen. har mange ulike amper du kan prøve. tror også det står en ceritone der ;) resten av gutta kommer åtte, så vi får en halv time. pm meg om interessert.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

jeg skal spille i dag. om du har mulighet, kan vi møtes halv åtte i nydalen. har mange ulike amper du kan prøve. tror også det står en ceritone der ;) resten av gutta kommer åtte, så vi får en halv time. pm meg om interessert.

gtrzn

det kan være aktuelt ja! øver på dragsuget selv om det er der?

har kutta to.fingre så får ikke spilt selv da men meld meg ditt nr så sier jeg fra om jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.