Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall


Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Takk for alle svar, det sporet av litt nå, men det er vel ikke så farlig?

Egentlig det jeg mente med spørsmålet mitt var: Er det sånn at Marshall ampene i lavere prisklasse

ikke lønner seg å kjøpe,men de store til 10000+ lønner det seg å kjøpe.( Ble litt dårlig formelert der, men jeg tror dere skjønner.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, det sporet av litt nå, men det er vel ikke så farlig?

Egentlig det jeg mente med spørsmålet mitt var: Er det sånn at Marshall ampene i lavere prisklasse

ikke lønner seg å kjøpe,men de store til 10000+ lønner det seg å kjøpe.( Ble litt dårlig formelert der, men jeg tror dere skjønner.)

Det er vel heller sånn at når vi snakker om marshall så mener vi automatisk 50w og 100w rørforsterkere. All den andre skiten er ikke "marshall". Du får fint en gammel god en til mellom 5-10000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller sånn at når vi snakker om marshall så mener vi automatisk 50w og 100w rørforsterkere. All den andre skiten er ikke "marshall". Du får fint en gammel god en til mellom 5-10000.

Tja. Jeg har en JTM 60 som faktisk er meget god lydmessig! (Det gjelder bare å ta visse forholdsregler ifht. problemer som kan oppstå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å sjekke ut Splawn forsterkere! Marshall-lyd, bare bedre :P

Nye Marshall`s er ikke noe særlig synes jeg. Eneste brukbare modellen som har kommet i det siste er JVM.

Støtter CasuS her, hvis du er ute etter god Marshall lyd er Splawn forsterkeren for "deg".

Den fikser alt hva Marshall har kommet med opp igjennom årenes løp,

pluss at den gjør det (i mine ører) bedre.

Med det, mener jeg; du slipper å bruke enhver pedal for å "forbedre" lyden.

Liker du karakteristikken i en Marshall, vil du elske denne.

Endret av Timmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte på noe liknende (Randy Rhoads signaturmodell) i dag, Gunnar, faen den spiller høyt! :P

Men med 100W Marshall må man vel bruke hotplate for å få vreng og samtidig bevare hørselen...?

Edit: snakker da om de eldste (JMP?) modellene uten gainkontroller, kun volum

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 100w spiller 3dB høyere enn en 50w

Et G12H-30w kabinett spiller 4dB høyere enn et G12M-25w kabinett.

Så når jeg kjører en av 50w ampene på G12M er det 7dB lavere enn en 100w med G12H

Da funker faktisk en 50w uten attenuator.

3dB er dobbling av lydstyrken, i praksis oppfatter det menneskelige øret ca. 10dB som en dobbling

Men hvis en 100w skal kjøres til skikkelig forvrengning så må man ha en attenuator.

Jeg switcher og kjører 50w + G12M på vreng, og 100w + G12H på clean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo en smaksak. Noen foretrekker Mesa, noen foretrekker Randall osv. Jeg er KNALLfornøyd med min JCM800-topp fra 1988, ingen amp gjør det bedre nÃ¥r det er snakk om den lyden jeg vil ha :)

det er vel noe av assensen i det hele. Alle vil ikke ha samme lyd, da hadde vi hatt bare en forsterker! som du sier: noen liker Mesa(som meg) og noen likere marshall som Aphelion. Tror ikke man skal høre alt for mye på andre. De har antakeligvis null peiling på hva du er ute etter ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 3 weeks later...

Sikkert ikke riktig tråd men..

Har en marshall jcm800 2210 med 6L6 rør. Sliter med at den støyer veldig på vreng kanalen, jo mer gain, mer støy. Noen som vet hva som feiler ampen? hva kan jeg gjøre?

på forhånd takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig å få god oversikt over Marshall-utvalget, også på deres egne nettsider.

Og ut fra denne tråden er det lett å få inntrykk av at det bare er Marshaller produsert på 70-80-tallet som duger... betyr det at det de produserer i dag (også high-endmodellene) er dårligere enn før? "Må" man kjøpe seg en brukt 80-tallsamp for å få den "ekte" Marshall-lyden? Hvilke av dagens modeller anbefales når det gjelder den klassiske Marshall-lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.