Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall


Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Mange gode rimlige" er ikke nødvendigvis den ampen man helst vil ha.

Jeg prøver her å sammenlikne nye amper på budsjett med brukte Marshall for samme pris.

Selvfølgelig finns det amper som både er mye bedre og mye dyrere enn nye Marshaller.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finns det amper som både er mye bedre og mye dyrere enn nye Marshaller.

Ikke hvis det er Marshall-lyd du vil ha. Det skal sies at Marshall selv ikke klarer å få til Marshall-lyd på sine billigste modeller, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei kverulering. Jeg har fire plexitopper, men har også skaffet meg en JMP2104 fra 84.

Så jeg er helt enig med deg, selv om jeg syns at ampen fra 84 ikke helt har den samme magiske Marshall lyden.

Klart ikke, men 800'en har en egen karakteristikk den også, synes jeg. Plexiene er, dog, tross alt legendariske sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye snakk om JCM-800 modellene. De samme modellene ble produserte som JMP fra '75 - 81.

I Norge og Sverige ble de levert helt fram til '84.

Det betyr at i Norge ble modellene levert som JMP i 9 år, mens de ble levert som JCM-800 i 7 år.

Litt merkelig at modellene 2203 og 2204 da stort sett blir betegnet som JCM-800 amper.

Kvaliteten var også best mens de var JMP amper ( i Norge), før potmetere ble flyttet til printboard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye snakk om JCM-800 modellene. De samme modellene ble produserte som JMP fra '75 - 81.

I Norge og Sverige ble de levert helt fram til '84.

Det betyr at i Norge ble modellene levert som JMP i 9 år, mens de ble levert som JCM-800 i 7 år.

Litt merkelig at modellene 2203 og 2204 da stort sett blir betegnet som JCM-800 amper.

Kvaliteten var også best mens de var JMP amper ( i Norge), før potmetere ble flyttet til printboard.

Det der vet du mye bedre enn meg. Jeg bare liker lyden av en jcm 800 til sitt bruk, vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye snakk om JCM-800 modellene. De samme modellene ble produserte som JMP fra '75 - 81.

I Norge og Sverige ble de levert helt fram til '84.

Det betyr at i Norge ble modellene levert som JMP i 9 år, mens de ble levert som JCM-800 i 7 år.

Litt merkelig at modellene 2203 og 2204 da stort sett blir betegnet som JCM-800 amper.

Kvaliteten var også best mens de var JMP amper ( i Norge), før potmetere ble flyttet til printboard.

Flytting av potmeterne skjedde ikke før i '86. 2203 og 2204 toppen fra '81 og fram til da er helt like JMP toppene. Marshall lyd er så mangt. Hendrix, EVH, Slash og Zakk Wylde låter ikke akkurat likt. Alle har Marshall lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i Norge ble ampene levert som JMP fram til '84 p.g.a. Nemko godkjenning.

Så da er det to år med JCM-800 som har gammel konstruksjon på potmetere,

mens JMP hadde det i 9 år.

Selvfølgelig er Marshall-lyd veldig varierende ut i fra modeller, og også helt forskjellig

ut i fra hvilke gitarer og annet utstyr som blir brukt.

Modellen 1987 har Marshall hatt helt fra starten av med JTM-45

1959 modellen har også vært produsert kontinuerlig fra nov. '65 da den først ble introdusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.