Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall


Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tror du at de store artistene bruker disse Marshallampene som koster 3-5000kr? :P

Neppe.. Jimi Hendrix, Yngwie Malmsteen, Slash +++ maaange andre brukte nok de eldre og ekte Marshallforsterkerene. Og disse er ikke billige..

Du mener sikkert Marshall MG og Valvestate. Disse regnes som søppel blant mange gitarister fordi de lÃ¥ter piss.

Det du må se på er rørforsterkerene fra Marshall. Eks Super lead, JMP, osv..

SÃ¥ er det en del delte meninger om de "nye" Marshalltypene som JVM, Vintage Modern (Slash), JCM2000..

Selv har jeg sånn passe lite peiling på Marshall fordi de har så jævlig mange forsterkere og versjoner av en type osv...

Men jeg har spilt på både JCM800, JCM2000, JVM, Vintage Modern, Mk II. alle disse låter sinnsykt bra syns jeg. Selv om MkII spiller hodet av deg pga volumstyrken.

Så du må ikke forveksle forsterkere til 3-5000kr med forsterkere som kan koste opp til 15-40 000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell grunnen til at de bruker Marshall, er fordi de liker lyden og fordi de har råd.

Jeg syns selv at det har kommet veldig mange gode konkurenter av andre merker nå til dags.

Kommer an på hva du liker.. Liker du den gamle, klassiske Marshall-lyden så er det vell verdt det?

Jeg skrev jo lenger oppe at de som blir regnet som "ekte" Marshall er de som har rør.

Tror ikke du må sammenligne disse med de billige modellene. Vanskelig å si om de er dårlig i forhold til pris eller ikke, da det er en smakssak uansett hva..

Enkelte syns det er verdt det, andre syns ikke det.

Men jeg tror de fleste ville satt pris på en ekte fullblods Marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor det er sånn at mange store gitarister bruker Marshall,

men her på forumet står det bare masse dårlig om Marshall ampene?

Hvorfor bruker de dem da hvis de er så dårlige?

Det er det jeg har lest om de mindre ampene fra 3000-5000.

Du må huske på at i "gamle" dager så fantes ikke Soldano, Egnater, Mesa, Engl, Diesel osv. I tillegg så spilte alle de kule gitaristene på Marshall så på den tiden sparte man penger til man kunne kjøpe et Marshall halfstack og så var det greit. Amp var i boks ikke noe mer å tenkte på. I dag roter man bort tiden med å lure på om ikke kanskje det hadde vært bedre med en Engl enn en Mesa eller 5150 og bla bla bla eller pisser bort år med å spille på billige drittforsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det før, og jeg gjør det igjen.

Det finns mange gode Marshall modeller fra sent 70-tall, tidlig 80-tall

som er å få i prisklasser fra 5k og oppover. (JMP og JCM-800)

Comboer er spesielt prisgunstige.

Hvorfor da kjøpe seg en halvbra "mye amp for pengene" amp,

når man kan få the real stuff for samme beløpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.