Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen tips til hvordan lage bra metall soloer!


EirikDL

Anbefalte innlegg

Hei jeg har lyst til og lage soloer, men trenger noen tips slik som noen Dave Mustain soloer o.s.v og slik som denne
:D

Mye modulasjon her.

Varierer mellom moll, pentatonisk moll og frygisk dominant tror jeg.

Når backinga er av powerchords Ã¥pner skaldørene seg en etter en!

post-6095-1234951374_thumb.jpg

post-6095-1234951381_thumb.jpg

Bare transkriber til ønsket nøkkel. Som du ser, har begge rot, og 5, så powerchords funker!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, et spørsmål til visst jeg vill lære å spille fort bør jeg da bare øve på forskjelige ting først sakte også fortere og fortere?

Begge. Å spille fort handler veldig mye om stamina, så du bør øve like mye på å slite ut musklene (fingrene..) maksimalt, som du øver på synkronisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager stort sett alle soloer i guitarpro først. Er ikke alt jeg lager jeg klarer å spille med en gang, så da kan jeg få et inntrykk av hvordan det vil høres ut i full speed. Så kan jeg øve det inn og perfeksjonere det inn med metronom. Ellers er det alltid en fordel å lære favorittsoloene sine så man får en ide om hva som faktisk blir gjort på de stedene man synes er fete. Vet ikke hvor mange timer jeg har brukt på å lære meg megadeth soloer, men har vært gjennom stort sett alle gjennom åra.

Som kjutte sier så synes jeg også det ofte er en fordel å sette metronomen på f. eks 100 og øve meg opp til 120. Hvis målet da f. eks er 160. Kan det ofte være fordelaktig å "drepe seg selv" i 180 og så fortsett på 130, så 180, 140 osv. Til man når målet.

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil lære deg å solere i Friedman, så er det ikke noe annet å gjøre enn å lære seg et par soloer av Megadeth.

Det spiller ikke noen rolle om du klarer å spille de eller ikke, poenget her at du skal lære deg hvordan de spiller.

Prøv å videreutvikle de licksa som du kommer til å lære og lag dine egne ut i fra de.

Det er også veldig mye enklere å starte sakte. Lag et par riff som er hengechorder og spill en enkel melodi over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.