Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda en evinnelig gneldretråd om pickupvalg :)


Aphelion

Anbefalte innlegg

Archtop-GAS'en tok overhånd til slutt, sÃ¥ nÃ¥ har jeg bestilt meg en Epiphone 335. Rød. :) Har lest (og forsÃ¥vidt hørt) at pickupene i denne er ganske ulne, sÃ¥ jeg tenker at jeg sannsynligvis vil sette inn noe mer spennende. Har tenkt pÃ¥ Gretsch-style TV Jones pickuper, bÃ¥de fordi det ser kult ut og fordi jeg digger Gretsch-lyd! Ser ogsÃ¥ at Seymour Duncan Phat Cat kan være interessant - en P90 i humbucker-størrelse. Denne gitaren blir nok mer brukt til klassisk rock med skranglelyd enn den blir brukt i metalbandet mitt, sÃ¥ høy output og tight bass er ikke det som settes i høysetet her. SÃ¥, fyr løs med forslag til hva som kan lÃ¥te knall (og se knall ut) i denne gitaren! :D

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, leste endel anmeldelser av Filtertron-style pickupene til GFS, og det virker som om det er enighet om at de er for hotte til skikkelig «vintage» lyd.

Høyrt mykje bra om seth lovers i den stilen der, ellers likar eg '59 til mildare saker.

Kanskje det, men nå har jeg en Gibson Les Paul med '57 Classic og en Edwards Les Paul med Duncan JB og 59 fra før, så tenkte noe i en litt annen retning enn PAF-relaterte pickuper... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
How specific :P

Ikke sant? Har Fralin P-90's i Edwardsen. God rund tone i hals men bra snert i toppen allikevel. Bridgen er instant crunch!

Som sagt, Vintagegitar har bra utvalg i Fralins i tillegg til Lollars og TV-Jones.

Edit: Noe må man jo kunne forlange at du greier Ã¥ finne ut av selv! ;)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer jo å lese meg ihjel pÃ¥ specs, det er derfor jeg ber om konkrete forslag :P

Ut fra første posten din, ser jeg jo omtrent hvor du vil, men allikevel blir det ganske håpløst å gi råd med garanti for at du blir fornøyd. Du må bare gå for noe du tror kan funke ut fra specs, så får du evt. bytte igjen hvis du ikke blir fornøyd.

Kom over denne nå! Epi med Gibson P-94 buckers. (P-90 i humbucker-format) Låter ikke verst syns jeg.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.