Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar,


AC15

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ny telecaster, og valget står mellom to stk.

Enten en 1996 am. std. telecaster (tricolor sunburst og rosentre-gripebrett)

eller en 1985 50´s reissue telecaster MIJ (butterscotch blonde med hvitt plekterbrett og lønnehals)

Hvilken av disse ville dere valgt? Hvordan er kvaliteten i forhold til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha meg en ny telecaster, og valget står mellom to stk.

Enten en 1996 am. std. telecaster (tricolor sunburst og rosentre-gripebrett)

eller en 1985 50´s reissue telecaster MIJ (butterscotch blonde med hvitt plekterbrett og lønnehals)

Hvilken av disse ville dere valgt? Hvordan er kvaliteten i forhold til hverandre?

Uten å utdype noe nærmere, så ville jeg valgt 50's reissue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha meg en ny telecaster, og valget står mellom to stk.

Enten en 1996 am. std. telecaster (tricolor sunburst og rosentre-gripebrett)

eller en 1985 50´s reissue telecaster MIJ (butterscotch blonde med hvitt plekterbrett og lønnehals)

Hvilken av disse ville dere valgt? Hvordan er kvaliteten i forhold til hverandre?

Neckplata på MIJ telen stemmer ikke. Få selger til å oppgi prod.nummeret på denne gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det stemmer ...

http://www.xhefriguitars.com/page11.html

"The neck is made from solid Maple which has aged to a creamy, vintage yellow color. It has that true 1952 fat V shape, with original slotted vintage Kluson style tuners. The early 1985-6 MIJ 52 Teles often came with the word FENDER stamped on the neck plate. It is not common to see this on later models. "

Har spurt han allikevel, får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere 5500 er en reell pris for gitaren?

Det med neckplata er antagelig OK alikevel, men prisen er vel kanskje i stiveste laget, selv

om gitaren er "mint". Når du undersøkte det med neckplata fant du noe info om fargen på telekroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Serienr er A046995.

Her er annonseteksten fra ham jeg kjøpte gitaren av:

" This was purchased as a back up to my Custom Shop '51 Nocaster Reissue. Unfortunately I don't really play it very often, and though i love the way it looks... someone else should be enjoying it much more. Serial number A +6 digits Made in Japan. For a 23 year old instrument this thing is in incredible shape. It has a couple tiny scars that are so un-noticeable that I couldnt even get them to show up in the pictures. This is a great sounding guitar, I've left her stock since I bought it. I toyed with the idea of upgrading the bridge pickup to a hot rails, but never did.

The neck is straight and true, and plays very smooth. I really hate to sell it, but it's basically the same guitar as the Nocaster which is my main player. I've also got the original 1980's hard plastic fender case in great shape. Thank you."

Jeg kan gå god for det han sier om gitaren her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig bildet på Finn spiller meg et puss, men jeg kan ikke huske denne standard fargen. Har ikke full oversikt over telene fra den tiden, så antagelig har selger rett. Hvis det er en Mint 85/86 gitar, hvilket serienummeret forteller, så får han antagelig den forlangende prisen, kanskje ikke med en gang, men det finnes kjøpere.

Det er vanskelig å gi gode råd. Hvis du hadde hatt anledning til å prøve, så hadde det vært mye lettere, sikkert gode playere begge to, men de er sikkert ikke like. Det beste er å prøve. Har du ikke noen kompiser eller venner her på forumet som kan hjelpe deg med å prøve gitarene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.