Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez, Fender eller Gibson?


scarcarous

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her på forumet og jeg veit ikke helt om jeg poster denne topicen riktig, but here it goes.

Jeg, som mange andre, har lyst på noen gitarer, men jeg har bare råd til en og jeg klarer ikke bestemme meg. Nå som dette er ett gitarforum så tenkte jeg at dere kanskje kunne hjelpe meg. Valgene mine er; Ibanez JS1200, Fender US Standard, Gibson Les Paul 2008 Standard.

Jeg spiller mest blues og rock, jeg tør vel kanskje å si at stilen min er en blanding av Slash, Satriani og Stevie Ray Vaughan sin. Jeg har også ett hint av Malmsteen og Angus Young (Det er flere, men disse er vel de jeg spiller mest som). Jeg håper dere alle kan hjelpe meg med valget! :lol:

Mvh. Ossy B)

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Personlig hadde jeg gått for Ibanez'en, men dette er virkelig epler og pærer (og en appelsin?).

Hvorfor jeg hadde valgt Ibanez'en:

a. Jeg liker Ibanez

b. Den er den mest allsidige gitaren av de tre (mener jeg)

c. Floyd Rose type tremolo system (elsket av noen, hatet av andre)

Edit: Når du skal bruke så mye penger på gitar er det virkelig mye lekkert å finne, f.eks Suhr

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 veldig ulike gitarer.. Sjansen for at du liker en av de veldig mye bedre enn de andre er.. stor..

Prøv, og kjøp den du liker. Selv ville jeg garantert valgt strat'en, da jeg er Fendermann i all hovedsak. Men det hjelper jo ikke deg. Men skulle jeg brukt såpass med penger, ville jeg nok muligens ha kjøpt en annen strat fra en annen produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så usikker sÃ¥ er det nok en del andre merker du bør vurdere ogsÃ¥.

Siden gitarene du nevner er veldig forskjellige så bør du prøve alle, gjerne flere eksemplarer av hver da det er variasjoner fra gitar til gitar.

Deretter, når du har bestemt deg, så spør du på nytt her. Da stiller du et av følgende spørsmål, avhengig av hva du landet på:

"Ønsker å kjøpe inn en strat type gitar, i prisklasse XXXX. Hva kan anbefales til YYY musikkstil?"

"Ønsker å kjøpe inn en superstrat type gitar med floyd, i prisklasse XXXX. Hva kan anbefales til YYY musikkstil?"

"Ønsker å kjøpe inn en les paul type gitar, i prisklasse XXXX. Hva kan anbefales til YYY musikkstil?"

Prøv gjerne andre gitarer også, kanskje du egentlig vil ha en Explorer? ;)

Endret av shv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk prøvd alle tre gitarene og JS'en føles jo best synes jeg, men Fendern føles ogsÃ¥ veldig bra, men ikke like bra som JS'en... Jeg liker ogsÃ¥ det unike looket til JS'en! Jeg tror nok jeg gÃ¥r for den jeg, med tanke pÃ¥ at man kan splitte humbuckerne og sÃ¥nt! Jeg har jo ogsÃ¥ hatt lyst pÃ¥ en superstrat/en strat med Floyd og Humbuckere, og Candy Apple Red er den kuleste fargen pÃ¥ alle gitarer! Tusen takk for all "hjelp"! :lol:

Jeg kan sikkert poste noen pic's når jeg har skaffa gitaren!

Mvh. Ossy B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville nok godt for Les Paul'en eller Strat'en, fordi at Slash spiller på Les Paul og fordi at Stevie spilte på Strat, og vist du er ute etter ein god gitar som spiller blues og rock bra, så vil nok dei to sistnemnte ver dei to beste alternativa. Eg vil også påstå at Ibanez gitarer ikkje er det ultimate for god gammeldags blues.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller mest blues og rock, jeg tør vel kanskje Ã¥ si at stilen min er en blanding av Slash, Satriani og Stevie Ray Vaughan sin. Jeg har ogsÃ¥ ett hint av Malmsteen og Angus Young (Det er flere, men disse er vel de jeg spiller mest som). Jeg hÃ¥per dere alle kan hjelpe meg med valget! :lol:

Mvh. Ossy B)

Tør man spørre hvilke gitarer du har brukt hittil for å utvikle stilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor variasjon i ønskene ja... Mulig du mÃ¥ skaffe deg tre gitarer. ;)

Hmmm... Aner jeg en smule modersjon? Var nok ikke det svaret jeg ventet fra deg... :D

Mine fem cent sier uansett Gibson. Jeg mener at det er den mest allsidige gitaren, men som sagt... fem cent. Hva er det? SÃ¥ si ingenting... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør man spørre hvilke gitarer du har brukt hittil for Ã¥ utvikle stilen din?

Jeg har faktisk brukt Ibanez SAS36FM, noe Fender og noe Gibson men nå trenger jeg en litt bedre gitar. Men nå har jeg prøvd alle tre gitarene, og flere, og har kommet fram til at jeg skal bruke penga på JS'en da jeg synes den hadde mest variasjonsmuligheter og best spillbarhet. Som jeg sa før har jeg altid hatt lyst på en superstrat og nå skal jeg endelig kjøpe en. Takk for all hjelp, dere trenger ikke å poste mere nå! ^_^

Mvh. Ossy B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville nok godt for Les Paul'en eller Strat'en, fordi at Slash spiller på Les Paul og fordi at Stevie spilte pÃ¥ Strat, og vist du er ute etter ein god gitar som spiller blues og rock bra, sÃ¥ vil nok dei to sistnemnte ver dei to beste alternativa. Eg vil ogsÃ¥ pÃ¥stÃ¥ at Ibanez gitarer ikkje er det ultimate for god gammeldags blues.

Nå er jo faktisk Satriani en mester i alt innen blues og rock, og jeg skulle vel egentlig tro at Paf Joe'en og Paf Pro'en gir gitaren en mer Les Paul lyd og hvis du splitter humbuckerne så vil det vel egentlig bli mere en Strat lyd... JS'en er nok ikke det ultimate for god gammaldags blues, men jeg spiller vel egentlig bare blues rock og ikke plain old blues og med rette instillinger på tone og volume går nok det fint uansett. ^_^

Tusen takk alle sammen! :lol:

Mvh. Ossy B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.