Web Analytics
Jump to content

Ibanez, Fender eller Gibson?

scarcarous
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg er ny her på forumet og jeg veit ikke helt om jeg poster denne topicen riktig, but here it goes.

Jeg, som mange andre, har lyst på noen gitarer, men jeg har bare råd til en og jeg klarer ikke bestemme meg. Nå som dette er ett gitarforum så tenkte jeg at dere kanskje kunne hjelpe meg. Valgene mine er; Ibanez JS1200, Fender US Standard, Gibson Les Paul 2008 Standard.

Jeg spiller mest blues og rock, jeg tør vel kanskje å si at stilen min er en blanding av Slash, Satriani og Stevie Ray Vaughan sin. Jeg har også ett hint av Malmsteen og Angus Young (Det er flere, men disse er vel de jeg spiller mest som). Jeg håper dere alle kan hjelpe meg med valget! :lol:

Mvh. Ossy B)

Edited by OssyVezzy

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Personlig hadde jeg gått for Ibanez'en, men dette er virkelig epler og pærer (og en appelsin?).

Hvorfor jeg hadde valgt Ibanez'en:

a. Jeg liker Ibanez

b. Den er den mest allsidige gitaren av de tre (mener jeg)

c. Floyd Rose type tremolo system (elsket av noen, hatet av andre)

Edit: Når du skal bruke så mye penger på gitar er det virkelig mye lekkert å finne, f.eks Suhr

Edited by rocktrond

3 veldig ulike gitarer.. Sjansen for at du liker en av de veldig mye bedre enn de andre er.. stor..

Prøv, og kjøp den du liker. Selv ville jeg garantert valgt strat'en, da jeg er Fendermann i all hovedsak. Men det hjelper jo ikke deg. Men skulle jeg brukt såpass med penger, ville jeg nok muligens ha kjøpt en annen strat fra en annen produsent.

Hvis du er så usikker sÃ¥ er det nok en del andre merker du bør vurdere ogsÃ¥.

Siden gitarene du nevner er veldig forskjellige så bør du prøve alle, gjerne flere eksemplarer av hver da det er variasjoner fra gitar til gitar.

Deretter, når du har bestemt deg, så spør du på nytt her. Da stiller du et av følgende spørsmål, avhengig av hva du landet på:

"Ønsker å kjøpe inn en strat type gitar, i prisklasse XXXX. Hva kan anbefales til YYY musikkstil?"

"Ønsker å kjøpe inn en superstrat type gitar med floyd, i prisklasse XXXX. Hva kan anbefales til YYY musikkstil?"

"Ønsker å kjøpe inn en les paul type gitar, i prisklasse XXXX. Hva kan anbefales til YYY musikkstil?"

Prøv gjerne andre gitarer også, kanskje du egentlig vil ha en Explorer? ;)

Edited by shv

Jeg har faktisk prøvd alle tre gitarene og JS'en føles jo best synes jeg, men Fendern føles ogsÃ¥ veldig bra, men ikke like bra som JS'en... Jeg liker ogsÃ¥ det unike looket til JS'en! Jeg tror nok jeg gÃ¥r for den jeg, med tanke pÃ¥ at man kan splitte humbuckerne og sÃ¥nt! Jeg har jo ogsÃ¥ hatt lyst pÃ¥ en superstrat/en strat med Floyd og Humbuckere, og Candy Apple Red er den kuleste fargen pÃ¥ alle gitarer! Tusen takk for all "hjelp"! :lol:

Jeg kan sikkert poste noen pic's når jeg har skaffa gitaren!

Mvh. Ossy B)

Eg ville nok godt for Les Paul'en eller Strat'en, fordi at Slash spiller på Les Paul og fordi at Stevie spilte på Strat, og vist du er ute etter ein god gitar som spiller blues og rock bra, så vil nok dei to sistnemnte ver dei to beste alternativa. Eg vil også påstå at Ibanez gitarer ikkje er det ultimate for god gammeldags blues.

Jeg spiller mest blues og rock, jeg tør vel kanskje Ã¥ si at stilen min er en blanding av Slash, Satriani og Stevie Ray Vaughan sin. Jeg har ogsÃ¥ ett hint av Malmsteen og Angus Young (Det er flere, men disse er vel de jeg spiller mest som). Jeg hÃ¥per dere alle kan hjelpe meg med valget! :lol:

Mvh. Ossy B)

Tør man spørre hvilke gitarer du har brukt hittil for å utvikle stilen din?

Stor variasjon i ønskene ja... Mulig du mÃ¥ skaffe deg tre gitarer. ;)

Hmmm... Aner jeg en smule modersjon? Var nok ikke det svaret jeg ventet fra deg... :D

Mine fem cent sier uansett Gibson. Jeg mener at det er den mest allsidige gitaren, men som sagt... fem cent. Hva er det? SÃ¥ si ingenting... ;)

M

Tør man spørre hvilke gitarer du har brukt hittil for Ã¥ utvikle stilen din?

Jeg har faktisk brukt Ibanez SAS36FM, noe Fender og noe Gibson men nå trenger jeg en litt bedre gitar. Men nå har jeg prøvd alle tre gitarene, og flere, og har kommet fram til at jeg skal bruke penga på JS'en da jeg synes den hadde mest variasjonsmuligheter og best spillbarhet. Som jeg sa før har jeg altid hatt lyst på en superstrat og nå skal jeg endelig kjøpe en. Takk for all hjelp, dere trenger ikke å poste mere nå! ^_^

Mvh. Ossy B)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• ok. lykke til videre med prosjektet.
    • Tusen takk! Gripbrettet er slipt til 9,5 " radius... eller det var ihvertfall meningen.  Bruker en sånn slipekloss med radius, har bare 9.5 . Merker at det alltid blir slipt mest på midten, og slig at det blir buet, og prøver å rette dette ved å slipe mer på endene.  Hadde vært mye bedre med en lang klosse. ser vel flatt ut på bildet bare. Binding er surnet bjørk, som jeg også brukte på den forrige halsen. Har hørt om stabilisert tre, men aldri prøvd det nei. 
    • flott arbeid. gripebrettet ser nesten helt flatt ut for meg. er det bare bildene, eller er det flatt? helt enig. lønn er nydelig som binding. tipper bjørk også hadde vært flott. så forresten på en knivside her om dagen at det finnes noe som heter "stabilisert tre". skal visstnok være treverk som er mettet med en slags epoxysubstans. vet dere om slikt blir brukt på fingerbrett?
    • Deilig når det nærmer seg med slipingen. Tidskonsum.
    • Fretting i dag! Nå begynnet det å nærme seg 🤘
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.