Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

drumcityguitarland.com


Robin aka Martin!

Anbefalte innlegg

Tja, det ser jo ut som de kan sende med USPS (posten) i alle fall fra ebaysida. Sender de internasjonalt? Send dem en mail og spør...

Bank to bank wire transfer er ikke noe annet enn å sende penger fra en konto til en annen, i motsetning til f.eks Western Union som er "byrå til byrå" wire transfer. Wire Transfer er USA-måten å si "sett inn penger på kontoen min direkte" på, men mange amerikanere er skeptiske til dette, da de tror du kan snylte dem nedenom og hjem hvis du får tilgang til bankkontonummeret.

Dersom du får SWIFT/IBAN-nummeret deres burde det ikke være noe problem å få til en wire transfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk, men hvis jeg da overfører beløpet varene koster til de, hvordan vet de hva jeg betaler for, og hvor pengene kommer fra?

Jeg har sendt noen mails fram og tilbake, og sagt hva jeg skal kjøpe. Også fikk jeg en mail med noen nummer: Et routing number, et Nat'l Bank code-nummer, og et kontonummer.

Sier noe av det hva jeg skal betale for?

Da jeg spurte han om det på mail, fikk jeg dette til svar:

"I will know"

.. :huh: ?

Endret av Robin aka Martin!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han "will know", for det er nok ikke hver dag han får wire transfer fra Norge?

Du må ta kontakt med din lokale bank for å finne ut hvordan dette skal gjøres. Routing no, national bank code number og kontonummer er jo bare det du trenger for å kunne "finne" banken det skal overføres til - og så må du overføre summen.

Så de tar ikke VISA, PayPal e.l. på internasjonale kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for hjelpen!

Og nei, de tar bare bank wire transfer, western union og money gram. Hadde ikke hørt om noen av de før i går kveld, men for meg virket det som at bank wire transfer er den enkleste av dem, etter at jeg leste litt rundt.

Wire transfer funker fint, har overfoert direkte bade til Japan og USA uten problemer.

Stadig flere selgere som slutter med Paypal pga kostnadene som har tatt av i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremtiden tar VISA, men VISA tar gebyr.

Gjennom å bare akseptere forhÃ¥ndsbetaling slipper de 3-4% gebyr pÃ¥ kjøpet fra VISA, de er ogsÃ¥ sikre pÃ¥ at kunden faktisk betaler, og de slipper masse tull fra VISAs side hvis varen forsvinner i shipping eller hvis kunden bevisst prøver Ã¥ lure dem.

De gjør det rett og slett enklere for seg selv, og det kan man ikke klandre dem for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.