Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Robot series


Ælj

Anbefalte innlegg

Er litt enig med de andre,

men hadde vært litt tøft om man er på en gig, så kunne det gått passe smertefritt.

Spørr dere meg er det flaut å f.eks begynne å stemme imellom sangene, gi folk ideer om att bandet spiller med urene gitarer.

Dessuten synest jeg gitaren er fin,

og synest samtidig det er teit att folk kun nevner stemmingen på gitaren.

Noen som har spilt på gitaren? eventuelt kan si om den føles lik ut som andre gibson osv?

Tror det ville hjelpt trådstarter litt mer.

Dessuten kan man også stemme den manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyeste Robot-modellene er vel basert på Studio-serien, så jeg ville tippe de ligger i samme gata hva kvalitet og spillbarhet angår.

Ang. selvstemmende gitarer, så ser jeg så absolutt det praktiske aspektet for folk som har behov for å veksle mellom flere ulike stemminger i løpet av et sett. Litt stress å måtte ha "7" middelmådige gitarer til et slikt formål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med de andre,

men hadde vært litt tøft om man er på en gig, så kunne det gått passe smertefritt.

Spørr dere meg er det flaut å f.eks begynne å stemme imellom sangene, gi folk ideer om att bandet spiller med urene gitarer.

Dessuten synest jeg gitaren er fin,

og synest samtidig det er teit att folk kun nevner stemmingen på gitaren.

Noen som har spilt på gitaren? eventuelt kan si om den føles lik ut som andre gibson osv?

Tror det ville hjelpt trådstarter litt mer.

Dessuten kan man også stemme den manuelt.

Ofte stemmer man gitaren gjennom en gig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gitarene burde du holde deg unna. Den føles klompete og rar, den spiller dårligere enn de fleste andre modellene gibson har å by på over 10k,

og jeg kan se for meg at det er noe dritt om det skulle skje noe galt med elektronikken.

Kjøp deg heller en ordentlig gitar enn denne lekegitaren. - stemme gitarer burde gå av seg selv uansett.

Og om det er stemmingen som er et problem så kan du jo heller gi noen hundrelapper for en god tuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt andre erfaringer. Har selv en sg standard, og robot sg'n til en kompis kjentes akkurat like fin ut. Samme mic'er (490r, 498t) - samme lydbilde i Tiny Terrorn. Stemminga funket fint, og gitaren i seg selv kjentes helt på høyden ut. Stemminga holder like greit som pÃ¥ std'n min.

Det som vil vise seg over tid, er om elektronikken fungerer greit uten tull. Om stemme-hokuspokusen ryker, kan tunerne "frikobles" for manuell tuning.

Rent estetisk er ikke de digre tunerne spesielt pene, men de er vendt mot deg og ikke publikum :).

Kan ikke svare for eksemplaravvik og denslags, men denne her står ikke tilbake for noe annet. Om det er basert på studio eller standard skal jeg ikke svare for, men den har trapezoid inlays og bindings akkurat som en standard, og den kalles standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med de andre,

men hadde vært litt tøft om man er på en gig, så kunne det gått passe smertefritt.

Spørr dere meg er det flaut å f.eks begynne å stemme imellom sangene, gi folk ideer om att bandet spiller med urene gitarer.

Dessuten synest jeg gitaren er fin,

og synest samtidig det er teit att folk kun nevner stemmingen på gitaren.

Noen som har spilt på gitaren? eventuelt kan si om den føles lik ut som andre gibson osv?

Tror det ville hjelpt trådstarter litt mer.

Dessuten kan man også stemme den manuelt.

Spørr du meg så er det flaut med gitarister som spiller med sure gitarer fordi de ikke gidder å sjekke stemmingen =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.