Gå til innhold
Pinglepungen

Ny gitar prisklasse 5000 - 10 000kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er innteresert i å kjøpe ny elektrisk gitar og lurte på om noen her inne har noen tips.

Prisklassen jeg tenkte meg var mellom 5000 - og maks 10 000 kr. Kan både være brukt og ny

Jeg har tidligere spillt på en Yamaha Sa 2100 og kunne tenkt meg en gitar av denne typen (ble stjålet for 2-3 måneder siden), for dem som ikke kjenner denne typen gitar er lyden veldig lik en 335. Jeg så på en es - 137 for noen dager siden, men den var akkuratt solgt.

Jeg reiser desuten til London i vinterferien, så hvis noen har noe kjenskap om du får mer gitar for pengene der, og isåfall hvilken type gitar jeg isåfall bør kjøpe setter jeg pris på det. Prisen må da ikke gå over 800 pund pga toll.

Går siste året på musikk linja og gitaren bør helst kunne brukes til både jazz, rock, blues, reaggea og funk. (altså gjerne en allround gitar)

setter stor pris på hjelp og tips!

(ps. gjerne post linker hvis noen finner gode gitarer brukt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en Collings I-35? B)

http://www.vintagegitar.no/content/view/1066/134/

Neida.. Når du er i london sÃ¥ prøver du sÃ¥ mye du kan. Denmark Street er mekka for gitarelskere. Ligger pÃ¥ enden av Oxford Street, finnes enklest ved Ã¥ ta undergrunn til Tottenham Court Road og nÃ¥r du stÃ¥r i krysset og ser pÃ¥ Dominian Theatre sÃ¥ er det ned gaten til høyre et lite stykke(2 minutter Ã¥ gÃ¥). Prøv det meste du finner der, sÃ¥ kjøper du i Norge(med mindre du finner et godt brukttilbud. Men da BØR du kjempe deg til Ã¥ fÃ¥ ta den med inn i kabinen og sette den i skapet til personalet e.l.).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jackson RR24 :) om du liker metal ;p

Ja, eller kjøp PRSen min :ninja:

Men for real: Du kan sjekke ut Ibanez sine semi-hollowbodies, de har god kvalitet, og er gode å spille på. Hvis du tråler bruktmarkedet så finner du noen av de berømte åttitallsmodellene deres til gode priser iblant også ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg importerte ein es-137 til akkurat 10 000 frå USA. Det skal seiast at eg gjorde det når dollaren var på sitt lavaste, men det burde gå an no òg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du går gjennom tollen uten ¨betale tollen" for gitaren da. Ingen som spør når du har den i handa.

Men hvilken stil art er du ute etter da, 335 stilen er blues eller jazz?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du går gjennom tollen uten ¨betale tollen" for gitaren da. Ingen som spør når du har den i handa.

Den der er risky. Hvis du skulle være så uheldig at tollerne spør, så kan de konfiskere gitaren og den blir auksjonert bort.

Dette gjelder ikke hvis gitaren koster under 6000 NOK ifølge den gitte dagens valutakurs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg var litt heldig da, min gitar som ble sendt som gave, avsenderen betalte tollen for meg hvist., har ikke fått noe regning på 520 dollar som ups krevde av duden da han sku sende den. (150 dollar kosta vel frakt med usps)

regner med at halvparten minst er toll som han betalte da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eg importerte ein es-137 til akkurat 10 000 frå USA. Det skal seiast at eg gjorde det når dollaren var på sitt lavaste, men det burde gå an no òg.

Kan du legge ut link hvor du importerte den fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er som sagt først og fremst jazz/blues gitar jeg er ute etter, er lenge siden jeg spillte metal!

Så det anbefalles ikke å kjøpe gitar i england, med mindre jeg greier å snike meg unna toll?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har foresten funnet et rimelig godt tilbud på en "HAGSTROM Viking Semi-Hollowbody". Er det noen som har noe kjennskap til disse gitarene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.