Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Amp


Linkage25

Anbefalte innlegg

Hej, en topp + kabinett ger inte automatiskt bättre ljud. En combo som i detta fallet har 1x12 högtalarelement kan du tänka är i stort sett samma sak som en topp med en 1x12:a inbyggd. Combon har som sagt uttag för ett externt kabinett så du kan ställa combon uppe på en 4x12:a och köra gitarren genom både den inbyggda 1x12:an och 4x12:an.

Sen finns det andra faktorer som påverkar i detta fallet. Toppen är på 100 watt istället för 40 watt på combon. Vilket som är "bäst" är en smaksak. Många tycker bättre om ljudet när när rörerna får jobba litt och de får jobba mer med 40 watt. Andra tycker att det är snyggare med topp + kabinett och går för det. En combo är mer portabel. DSL 100-toppen har några extra knappar och grejer men det är inget jag har använt så jag kan inte uttala mig om vad de gör men någon annan kan kanske berätta vad de gör?

Du får helt enkelt tänka ut vad som praktiskt passar bäst för dig, det är en smaksak om man vill ha combo eller topp + kabinett, det ena är inte automatiskt bättre än det andra. Jag håller på och spela in med bandet just nu och jag har både DSL 401 (combon) och DSL 100 (toppen) men jag spelar in med combon. Inte för att den nödvändigtvis är bättre, men jag är mer van med den. Ljudprov av combon kan du förresten höra här :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vanskelig å bestemme seg ass. Mitt intrykk var at DSL(401 comboen og 100W Head) egnet seg for Metal. Men noen sier også at den ikke gjør det. Men er den bedre en VOXen og Randallen til Metal?

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en Topp+Kab hadde vært fett. Og hvis en JCM2000 topp med billig Kab kommer på 7000 kr, så er jeg lett med på det.

http://www.thomann.de/se/randall_rh50t_hea...rrentopteil.htm <- 50w Randall fullt ut rør. Prøvde denna i Polen, låt like fett(og vel så det) som mange av ENGL-ampene som sto rundt, og de koster det dobbelte ++ mange av dem. Steinfet metalamp den Randallen. Marshall DSL er også rimelig finfin til metal, men jeg syns Randallen låt fetere enn en sånn DSL 50-topp jeg prøvde en gang.

+

http://www.thomann.de/se/harley_benton_g212_vintage.htm <- Skal visstnok være veldig bra det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg!!!!! Sykt stress å finne amp. Men uansett, DSL100(fra Finn.no) og Harley Benton cab kommer på ca. 8000 kr. Det burde jo være en bra pris? Men anyways tror dere den Randall toppen som "Metalbrain" linka til er bedre en DSL toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, ja, det ska inte vara lätt :) . Testa flera förstärkare innan du bestämmer dig och/eller köp brukt. Köper du brukt kan du testa den hemma och i övningslokalen så länge du vill och vill du inte ha den så säljer du den bara vidare för ungefär samma pris. Jag tror förresten att jag har ombestämt mig angående Marshallen, jag tror att jag behåller den likavel :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet. Men tenkte siden den ligger på Finn til 6000kr så er det en ganske bra pris. Men det haster ikke ekstremt med ny amp, så hvis noen har bedre forslag så kom med dem. Jeg er også overbevist om at jeg kan få et bedre Metal setup enn en Marshall DSL til 7000 - 8000 kr. Og jeg er heller ikke bestemt på å ha en Topp + Kab, som dere ser i de tidligere postene så var jeg orginalt interressert i en combo til 4000 - 5000 kr. Jeg er altså åpen for alt mulig.

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag spelar inte heavy metal så jag är väl inte helt rätt man att svara men som sagt så kan du höra lydklipp här och där har jag gainen på ca 4 så får du använda din fantasi till resten :) . Om vi snackar mängde gain så har den mindre gain än Engl Screamer. Och min Peavey 5150, the metal monster, har typ 4 gånger mer dist än DSL om du vill vara på den säkra sidan, he, he. Men jag tror att DSL håller till heavy metal och den låter kanonbra.. enligt mig :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSL100 er en god metalamp synes jeg! Har en selv og klarer å skru meg frem til de lydene jeg ønsker med den hvertfall! En hotplate er å anbefale hvis du skal bruke den hjemme siden du bør dra volumet opp en del i ampen for å få ut godlyden og skikkelig vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.