Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Amp


Linkage25

Anbefalte innlegg

Vanskelig valg det der. Syns alle 3 ampene er passer bra til prisen.

Sverger selv til rørforsterkere da.. Men syns vox VT50 ser ut til å være en fet øvingsforsterker også.

Spørs om du trenger alle de effektene som VOXen også. Du må rett og slett prøve dem viss du ar anledning til det og prøve å bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg testet Vox VT50 og synes den er ekstremt kos, så er keen på å bare kjøre på å kjøpe den. Nå er jeg også i gang med å starte et band, så kan hende jeg må ha en til forsterker anyways. Og da er nok Randallen eller Marshallen bedre. Så er også litt keen på å kjøpe en Vox til rommet og an av de andre til bandøving. Men det blir nok en stund til jeg kjøper 2 forsterkere for å si det sånn.

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, behöver du massa olika effekter så skulle jag har gått för Voxen men om om du inte har så stort behov för det så skulle jag definitivt gått för Marshallen. Testa bägge två och testa de på hög volym, det är ofta där du hör skillnaden mellan transistor och rörförstärkare. Jag har inte testat Voxen i bandsammanhang men 50 transistor-watt kan vara litt lite så checka ut att du kan spela högt nokk med den innan du köper. En rörförstärkare på 40 watt spelar ju mycket högre än en 50 watts transistorförstärkare.

.. men eftersom det är jag som säljer Marshallen så får du ta mitt råd men en nypa salt, men jag försöker bara vara ärlig :) . Egentligen är jag bara glad om jag slipper sälja den, he, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når du først skal ha ny amp kan du slå på stortromma, bevege deg ut av digitale-forsterkere-med-masse-fancy-effekter-land og heller gå for en amp med herlig grunntone og legge på med pedaleffekter etterhvert. Så, jeg vet ikke helt om jeg ser pointet med å gå fra Cube til Line 6 akkurat. Mulig det er trøttheten min som snakker, men.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke ass. Jeg hadde nok gått for en eller annen rørforsterker, ihvertfall.. kanskje spare litt til og kjøpe topp + 2x12kabinett. hvis du sparer og bestemmer deg for å bruke totalt rundt 7 lapper, kan du jo finne en topp til rundt 5 lapper (hvis du kjøper harley benton g212v fra thomann.de). det er jo nok cash til en jcm800. spørsmålet blir jo da om det er perfekt amp til metal. blir ihvertfall kill em all, kanskje ride the lightning ut av den.

men jeg er trøtt., snakker forhåpentligvis litt mer klart i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det gjør du nok. Men en Topp+Kab hadde vært fett. Og hvis en JCM2000 topp med billig Kab kommer på 7000 kr, så er jeg lett med på det. Men det brukte jo Trivium, så det må det jo være mulig å få en bra Metal tone ut av.

JCM2000 100W på Finn til 6000kr : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17641294

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, hej, nu höres det ut som om jag frågar pga att jag vill få solgt min combo men det är inte därför jag frågar :). Är det någon speciell grund till att du hellre vill ha topp+kabinett istället för combo (en combo är ju i grund en topp + kabinett bara att de sitter ihop)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.