Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Amp


Linkage25

Anbefalte innlegg

Metal zone kan låte fett, det er helt sant. Problemet er at det bare er noen få amper de låter fett på, og det er skjelden amper som er billig. Er helt enig at metal zone og JCM800 låter grisefett, er faktisk en av favorittkombinasjonen min. Tror bare hele inntrykket av den pedalen er ødelagt av fjortiser som smeller Metal Zone inn på en sugen transistoramp fordi det skal spille metall. Låter skjelden bra.

amper som tar fyr er ikke gøy. Den bugeraen til han kompisen min hadde biasen stilt inn helt feil, men det lar seg heldigvis fikse. Kikket inni den og, og syntes ikke kabelbaner og slikt så noe mindre ut en hos andre nye røramper. kan jo være komponentene ikke er solide nok, men jeg ble i hverfall overasket over kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, men igjen tror ikke jeg kommer til å kjøpe en Bugera. Men leste på Vox sine hjemme sider og AD**VT XL serien var visst litt mer egnet for High Gain Metal enn den vanlige VT serien. Så den virker interressant. Men vet fortsatt ikke hvilken som er best av VOX AD50VT Xl og Randall RG75G3. Men må som sagt testes først(Vox en altså). Hva synes dere:

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men igjen tror ikke jeg kommer til å kjøpe en Bugera. Men leste på Vox sine hjemme sider og AD**VT XL serien var visst litt mer egnet for High Gain Metal enn den vanlige VT serien. Så den virker interressant. Men vet fortsatt ikke hvilken som er best av VOX AD50VT Xl og Randall RG75G3. Men må som sagt testes først(Vox en altså). Hva synes dere:

Hadde det vært meg hadde jeg gått for randal. I hvertfall ut fra disse klippa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra disse klippene:

Er enig i at det virker som om Vox'n virker mer levendes og har flere mulighter. Mens det hørtes ut som om Randall har mer baller i vrengen.

Kan jo være gitaren som gjør det. Men etter min mening så virker det, ut fra disse videoene, som om begge duger like fint til metal.

Syndromet: Ikke meningen å være veldig pirkete mot deg altså, men jeg har erfart at MT-2 kan låte mer vepsete på enkelte rørforsterkere enn på transistor. MT-2 ga en Marshall MG på øvingsrommet på skolen mye bedre lyd enn det MG vanligvis leverer uten pedaler. Men enig som du sier, betyr ikke det at den vil få en dårlig forsterker til låte bra uansett.

Men likevel er det nok ingenting som slår en god innebygget forsterkervreng.

hvilken gitar spiller du på, Linakge? bare lurer.

Virker som begge disse to ampene er bra nok ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller på en Jackson DXMG Dinky med EMG Hz. Men som du sier funker nok begge, men det er det som gjør det vanskelig Ã¥ velge. Virker som om Vox'n hadde deiligere clean. PÃ¥ videoen høres Randall cleanen bra ut, men som sagt den hørtes annerledes(litt dÃ¥rligere) ut nÃ¥r jeg testa den.

Så vanskelig detta skulle væra a? :P

PS: Må bare si at jeg er enig med troll at MT-2 høres bedre ut enn standard vreng på mange transistor forsterkere, ihvertfall de jeg har testet.

EDIT: Fikk nettopp mail av Riff og de sa at XL Valvetronix ampene er utgått, og at de var High Gain versjoner av AD serien. og at de nye VT modellene er bedre og har flere presets. De skulle visst egne seg like bra for Metal. Så hva synes dere da? Randall RG75 eller Vox VT50/30?

Videoene er av Vox VT30. Videoer av Randallen er noen poster over.

EDIT 2: Nå fant jeg en litt større Randall som virket interressant. En Randall RG100G3. Den har 2 Høyttalere og lukket bakside. Og er MOSFET, som visstnok skulle være bra Transistor system(nå har ikke jeg så stor peiling, bare noen som sa det til meg) Men uansett, den burde holde til Live og hvis jeg trenger det i fremtiden. Den koster 5.400 kr ny fra: http://www.rebelimport.net/index.php?main_...products_id=284

Og denne videoen så høres den helt konge ut! Fyren har faktsisk samme gitar som meg og(bare halve videoen han tester Randallen, men gir et bra intrykk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd Randall'n.

Ganske grei amp da. Og jeg skrudde ikke så mye på den, men syns det var litt lite dynamikk i den.

Tror Vox vt låter bedre til alt. Også metal. Det er ikke alltid man trenger en ren "metalforsterker" for å spille metal.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har rett, føler det også blir litt rart å kjøpe en amp bare til Metal. Ettersom jeg hører endel på Hard Rock og Puunk også. Men hører mye mer på Metal uansett. Men hvilken Randall testa du, RG75 eller RG100?

Men har en VT50 nok kraft til å bli brukt live?

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RG100 var den jeg testet.

Jeg tror nok at 50watt er nok til live.

Jeg har til nøds brukt min 15watts Marshall MG på bandøving, gikk fint sånn egentlig.

På konserter blir jo ampen mikka, så det går bra.

Mens på bandøving og jamming funker 50watt bra nok uten oppmikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Må nesten bumpe denne tråden litt. Jeg er nå ferdig med eksamen å er super keen på ny amp. Vox VT50 og Randall G3 ampene er fortsatt interressante, men så også at "TUFFTUFFTUFF" på forumet selger en Marshall JCM2000 DSL 401 kombo, lurer på om den er noe bra. Virker som om den er bra til Metal og siden det er en rør amp så regner jeg med at den er mye bedre en begge de andre ampene. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Äh, inte köp av han TUFFTU.. näerå, men bara så att du vet så går det att koppla till ett externt kabinett (eller 2 externa kabinett om du pluggar ur den interna högtalaren). Med andra ord kan du koppla till 2 stycken 4x12:or om du nu skulle ha behov för det. Tror inte det ska vara nödvändigt då :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.