Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Amp


Linkage25

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter fra det jeg har prøvd har Valvekingen "større" lyd grunnet at den reine rør krafta, og har en topp vreng kanal :) Randallen er som Troll sier en hybrid, men har fremdeles grei vreng lyd til den prisen, og har noen spesial effekter innebygd. Du fÃ¥r nesten prøve begge to Ã¥ sette dem opp mot hverandre, og ta den du føler passer best deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STYR UNNA VOX AD50!!

Forferdelig forsterker....

Har selv en AD30 av den gamle typen, og den er mye bedre...

Hva de holdt på med da de lagde AD50'n er ubegripelig!

Ikke at jeg anbefaler AD30 heller... Det er bare piss... greie nok til å ha på soverommet, hvis du vil ta deg en blues sent på natten, med en clean lyd som du aldri får clean, pga av chorus å masse dritteffekter som ligger i bakgrunnen.

valvekingen er en fin amp, randallen har jeg aldri prøvd men tror den skal være ok til å være transistor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hey, jeg har nå prøvd Randall RG75G3 og synes den virka drit bra. Men har også hørt mye bra om Vox VT30. Skal få testa den snart, men er det noen som vet om den passer bra til Metal? Har sett endel videoer av den på Youtube, og den høres veldig bra ut. Virker som om den får grei Metal lyd ut av den. Hvordan tror dere den er sammenlignet med RG75G3?

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol Håkon. Neida husker ikke hvem som nevnte den, men uansett. Jeg leste endel gode reviews på Ultimate-Guitar, men skal sjekke ut Peavy Valveking. Men hvis jeg bruker Metal Zonen så er det vel ikke så farlig med dårlig Gain Channel eller?

Nei, bruker du metal zone låter det våt fjert og veps uansett. Burde nok heller satse på en amp med god vreng, og selge metal zonen. Så kan du heller bruke det du tjener på å selge pedalen på den nye ampen. Sjekk ut Bugera-forsterkerene. Testa den kopien av 6505. Veldig god pris, og fin kvalitet, i hvertfall til å være laget av behringer. Bytter du røra i den låter den også veldig, veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å kjøpe Topp + Kabinett enda, går for en kombo. Og det jeg hat sett av Bugera er topp og kab, pluss at jeg har hørt mye dårlig om Bugera, men det er en annen sak. Men er virkelig XL versjonene av VT serien til VOx mer egnet til Metal enn de vanlig VT ampene? Trodde XL ampene bare var større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å kjøpe Topp + Kabinett enda, går for en kombo. Og det jeg hat sett av Bugera er topp og kab, pluss at jeg har hørt mye dårlig om Bugera, men det er en annen sak. Men er virkelig XL versjonene av VT serien til VOx mer egnet til Metal enn de vanlig VT ampene? Trodde XL ampene bare var større.

Bugeraen jeg testet var en kombo, og jeg likte den så godt at jeg vurderer å skaffe meg en selv. Han som eide den sa den låt dritt med orginalrøra, men at den ble veldig mye bedre med noen gode JJ rør. Kan ikke forstå hvorfor folk skulle disse Bugera av andre grunner enn at de kopierer, men det er de strengt tatt ikke aleine om.

Hvis ikke kan jo brukt være et alternativ? Finnes mange gode amper til fin bruktpris. randall får man som regel billig brukt, og de låter knall til metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruker du metal zone låter det vÃ¥t fjert og veps uansett.

Det der er faktisk ikke sant.

Jeg har brukt MT-2 i 5Ã¥r og har god erfaring med pedalen.

Mitt syn på pedalen:

Du kan få den til å låte veps og du kan få den til å låte dritfett.

EQ'en på MT-2 er veldig avansert og små forandringer gir helt forskjellige lyder.

Og det går fint an å få bra lyd av den om man gidder å ta seg den tid til å bli kjent med pedalen.

Du kan skru deg frem til hundrvis av helt forskjellige lyder med den pedalen.

Og hvilken forsterker du bruker med den har MYE å si fordi den fanger opp karakteristikken i forsterkeren.

Når folk uttaler seg negativt om den pedalen etter engangsbruk, viser det bare at personen ikke har tatt seg tid til å prøve pedalen skikkelig.

Mye lettere å uttale seg om en pedal som har bare "Volum, Gain, Tone" enn en pedal som har Distortion, Volum, Bass, Treble og to Mid-funksjoner.

Her har jeg brukt MT-2+JCM800. Låter mye feitere i virkeligheten enn på klipp:

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.