Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Flying V


steinp

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har oppfattet på forumet her og andre steder så er det ganske stor spredning på kvaliteten på Gibson gitarer.

Noen som har erfaring med Gibson Flying V, snakker om 'standard'-typen som jeg har sett ligger på rundt 12-14K i butikkene (ny)? Er dette kvalitetsgitarer verdt pengene eller er de overpriset pga Gibson-logoen og formen? Kan jeg regne med at kvaliteten er konsistent fra eksemplar til eksemplar?

Musikkstil: hard rock/metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så vidt jeg har oppfattet på forumet her og andre steder så er det ganske stor spredning på kvaliteten på Gibson gitarer.

Mhm!

[...] Er dette kvalitetsgitarer verdt pengene

12-14k?? Nei!

[...] eller er de overpriset pga Gibson-logoen og formen?

Ja!

[...] Kan jeg regne med at kvaliteten er konsistent fra eksemplar til eksemplar?

Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE gitarer er individuelt forskjellige. Derfor er det viktig å teste nøye før man kjøper.

Veldig mange her på forumet som ikke liker Gibson av forskjellige grunner som ikke trenger å bety noe som helst for deg. Hvis du skal handle i butikk, så få betjeningen til å hjelpe deg med å få satt opp gitaren slik du vil ha den. Finner du en som du liker, så er det opp til deg om den er verdt prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd en ekte en til 12000 og det var kanskje den dårligste gibson jeg har spilt på, grusomme stemmeskruer og elendig intonasjon. mulig justering og nye stemmeskruer kunne hjelpt men jeg synes den var fæl. epiphone V en til 2000 som andre gitaristen vår er faktisk mye bedre.. Hellraiser V en min er fantastisk f.eks. en slik kan du kjøpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er en kopigitar til 2000kr. mye bedre enn en original Gibson.

Den er jo bygd i Asia hvor alle høykvalitetsgitarer blir bygd.

I tillegg tror jeg vi helt sikkert kan regne med at treverk, elektronikk og stemmeskruer

er av mye høyere kvalitet enn det Gibson bruker.

Hvorfor finns det folk som bruker 10000kr. ekstra for å kjøpe en dårligere gitar?

Logoene på kopiene fra Kina er jo også mye finere enn de som er originalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er en kopigitar til 2000kr. mye bedre enn en original Gibson.

Den er jo bygd i Asia hvor alle høykvalitetsgitarer blir bygd.

I tillegg tror jeg vi helt sikkert kan regne med at treverk, elektronikk og stemmeskruer

er av mye høyere kvalitet enn det Gibson bruker.

Hvorfor finns det folk som bruker 10000kr. ekstra for å kjøpe en dårligere gitar?

Logoene på kopiene fra Kina er jo også mye finere enn de som er originalene.

skjønner poenget ditt men i dette tilfellet er faktisk epiphonen både bedre å spille på og låter bedre. men nå har epi en fått nye mikker så den siden av saken er grei.. du får i alle fall ikke alltid hva du betaler for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare i USA de kan bygge gitarer. De er bedre til å vanne trær og får derfor bedre lyd i treet som med tiden blir til gitarer. De jobber med kjærlighet for jobben. Penger har aldri vært en drivkraft i USA. Asiatene roper alltid høyest om at de er så utrolig flinke til alt mulig. Tomme tønner romler som kjent mest, derfor må amerikanerne kunne gitarbygging bedre. De beste gitaristene bor alle i USA, for der lager de best gitarer. En asiat får mindre betalt per time, derfor kan de også selge gitarene billigere. MEN! I USA tjener de litt bedre, og bygger derfor bedre gitarer!

Jeg vil sterkt advare mot annet enn USA gitarer!

De beste bilene lages også i USA. De beste av alt er laget i USA. Resten av verden har mye å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare i USA de kan bygge gitarer. De er bedre til å vanne trær og får derfor bedre lyd i treet som med tiden blir til gitarer. De jobber med kjærlighet for jobben. Penger har aldri vært en drivkraft i USA. Asiatene roper alltid høyest om at de er så utrolig flinke til alt mulig. Tomme tønner romler som kjent mest, derfor må amerikanerne kunne gitarbygging bedre. De beste gitaristene bor alle i USA, for der lager de best gitarer. En asiat får mindre betalt per time, derfor kan de også selge gitarene billigere. MEN! I USA tjener de litt bedre, og bygger derfor bedre gitarer!

Jeg vil sterkt advare mot annet enn USA gitarer!

De beste bilene lages også i USA. De beste av alt er laget i USA. Resten av verden har mye å lære.

Japan lager også mange bra gitarer. Mange av ESP side modeller blir jo laget der.

Og når det gjelder bil, så er Japan best på kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare i USA de kan bygge gitarer. De er bedre til å vanne trær og fÃ¥r derfor bedre lyd i treet som med tiden blir til gitarer. De jobber med kjærlighet for jobben. Penger har aldri vært en drivkraft i USA. Asiatene roper alltid høyest om at de er sÃ¥ utrolig flinke til alt mulig. Tomme tønner romler som kjent mest, derfor mÃ¥ amerikanerne kunne gitarbygging bedre. De beste gitaristene bor alle i USA, for der lager de best gitarer. En asiat fÃ¥r mindre betalt per time, derfor kan de ogsÃ¥ selge gitarene billigere. MEN! I USA tjener de litt bedre, og bygger derfor bedre gitarer!

Jeg vil sterkt advare mot annet enn USA gitarer!

De beste bilene lages også i USA. De beste av alt er laget i USA. Resten av verden har mye å lære.

Å søren. Nå må jeg selge alle gitarene mine og kjøpe inn fra scratch.... fra USA mener jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.