Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar


Nøkken

Anbefalte innlegg

Som det sies 2500 er knapt nok til å få en fornuftig gitar.. (uten forsterker)

Og hvis du er nybegynner, så vil jeg sterkt anbefale deg å faktisk prøve en V gitar før du kjøper en.. Den er ikke akkurat laget for å sitte å spille med, og nettopp det kommer du til å gjøre for det meste i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut når jeg begynte Ã¥ spille, at Ã¥ dra innom en seriøs sjappe for Ã¥ fÃ¥ de til Ã¥ plukke ut noe som er brukbart var ganske lurt, selv om man ikke følte seg sÃ¥ lur nÃ¥r man var sÃ¥ elendig Ã¥ spille som jeg var. Da fÃ¥r man prøvd og klunket litt bare for Ã¥ kjenne feelingen. Selv om man kanskje bare klunker en dÃ¥rlig Frelsarmeen-G. Si at du har 2500.- og spør om de kan sette samme noe for det. Du fÃ¥r som regel gratis servicer pÃ¥ gitaren ogsÃ¥, samtidig som den blir justert og intonert riktig. Som er viktig for at det skal bli gøy Ã¥ spille pÃ¥ instrumentet. :)

Endret av GittarDjådsh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har set litt på gitarer og jeg likte Alfwood V-Gitar Pakke.

Men den er lit dyr fordi jeg er bare en nybegyner.

Den skal vær på 2500 ;)

Selv om du i utgangspunktet ikke vil gå over 2500, så vil jeg anbefale deg på det sterkeste å sjekk ut litt andre prisklasser også.

At du er nybegynner betyr ikke automatisk at du skal kjøpe en billig "drittgitar".

Kjøp en gitar som er god å spille på (for deg), og som du føler deg komfortabel med.

Hvis du ikke har spillt så mye før, så er det viktig at selve utstyret ikke legger noen hindringer i veien for deg når du skal bli "gitarhero"

Jeg har sett alt for mange foreldre som handler billige gitarpakker til poden, med dårlig lyd, umulige å holde stemt, tungspillt etc.

Min umiddelbare anbefaling for en nybegynner er :

Gitar : Ibanez GSA-60 Kr. 2600,- / Forsterker : Roland Cube 15X Kr. 1100,- Totalt Kr. 3700,-

Alternativ :

Gitar : Washburn X12QVS Kr. 1850,- / Forsterker : Roland Cube 15X Kr. 1100,- Totalt Kr. 2950,-

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Heisann! Hadde akkuratt det samme problemet som du har. Leita mye rundt på nettet helt til jeg fant nettsiden: www.best2music.no som er en musikkbutikk med mye brae instrumenter til gode priser :D Den som JEG kjøpte ser du nesten med en gang du slår pp på nettsiden... Maestro GP- 2 pakkeløsning der du får med : Kjempebra og solid gitar + 15 watts forsterker + bag + 3 plektere + bånd + ekstra strenger for utrolige 1713 kr!!!!!!!!!!!! :o En positiv ting til er at den har mange farger å velge imellom og leveransen er gratis!!!!!!!!!! Sinnsykt fornøyd me den og anbefaler sterkt!!!!!!!!!! :D xD Lykke til med gitarkjøp! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hadde akkuratt det samme problemet som du har. Leita mye rundt på nettet helt til jeg fant nettsiden: www.best2music.no som er en musikkbutikk med mye brae instrumenter til gode priser :D Den som JEG kjøpte ser du nesten med en gang du slår pp på nettsiden... Maestro GP- 2 pakkeløsning der du får med : Kjempebra og solid gitar + 15 watts forsterker + bag + 3 plektere + bånd + ekstra strenger for utrolige 1713 kr!!!!!!!!!!!! :o En positiv ting til er at den har mange farger å velge imellom og leveransen er gratis!!!!!!!!!! Sinnsykt fornøyd me den og anbefaler sterkt!!!!!!!!!! :D xD Lykke til med gitarkjøp! :lol:

Woah, skulle nesten trodd du utelukkende reklamerer for best2music.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hadde akkuratt det samme problemet som du har. Leita mye rundt på nettet helt til jeg fant nettsiden: www.best2music.no som er en musikkbutikk med mye brae instrumenter til gode priser :D Den som JEG kjøpte ser du nesten med en gang du slår pp på nettsiden... Maestro GP- 2 pakkeløsning der du får med : Kjempebra og solid gitar + 15 watts forsterker + bag + 3 plektere + bånd + ekstra strenger for utrolige 1713 kr!!!!!!!!!!!! :o En positiv ting til er at den har mange farger å velge imellom og leveransen er gratis!!!!!!!!!! Sinnsykt fornøyd me den og anbefaler sterkt!!!!!!!!!! :D xD Lykke til med gitarkjøp! :lol:

Jeg tror nok den karen som startet denne tråden har kjøpt seg en gitar nå.. man rekker så mangt på et halvt år..

Stenger denne jeg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.