Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Andy Timmons og Joe Satriani [Video]


vwh

Anbefalte innlegg

zakk wylde gjør det ikke likt ..

Satch sin , som da vai seinere har gjort litt og :P

er sånn at du har venstre hånd på tremmen , og gjør en pitch på åpen streng , g-strengen bruker satch mest ..

Ganske morsomt , men VELDIG lett å overbruke

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvem var det som hadde problemer med andres meninger?

Ingen hadde problemer med andres meninger. Det hele dreide seg bare om at visse brukere, inkludert meg selv, påpekte at mange brukere er lite konsekvente i sine meninger. Meningene har altså lett for å skiftes og argumenter som ofte brukes holder dermed ikke mål.

Men vi gidder ikke å starte en diskusjon om dette her nå..det er jo HELG! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pitchpinch : en overtone som er lagd med plekterets samarbeid med tommelen :P. Slå an en tone litt hardt med plekteret , og hold fingern på plekteret så langd "nede" at tommelen snitter borti strengen og lager en overtone .. Bruk bridge pickup og gjerne en compressor de første gangene du prøver.. Det har noe å si hvor på strengen du gjør det med plekteret også . prøv over neck-pickupen f.eks

er litt vanskelig å forklare

Trem Tremolo , vibrato-arm :P , wang bar , whammy bar .. kjært barn har mange navn

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siden det er helg...

Mange vil si at pitch er tonehøyde og pinch er den "knipinga" som skal til for å lage den høye tonen (høye pitchen).

Det med compressor er ikke så farlig. Har du ikke compressor, som mange ikke har, så klarer du deg godt uten.

Vil bare føye til at Satch ofte får med B strengen (prøver å internasjonalisere meg, derfor B og ikke H). To flagioletter (overtoner) låter annerledes enn en når tremoloen er med i bildet. Høres nesten ut som de går hver sin vei.

Men nå er det helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen her fortelle meg hvordan de gita hylene til satriani og vai gjøres?

hva slags effecter eller innstillinger bruker dem osv..?

har hørt zakk wylde gjøre det og..

Se her..nå skal jeg vise deg ;-)

Satch sitt lille tremolo trick

(Pass på å få med hodebevegelsen' date=' akkurat som på klippet :mrgreen:)

Wylde sin pinched-harmonic i et Wylde aktig riff..

Ja..jeg har fritidsproblemer :-D

Neida..fikk bra lyust til å teste kameraet mitt litt..lyden på gitaren ble ganske uggen, så neste gang får jeg vel putte på en ekstern mikk eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.