Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster!


embedded

Anbefalte innlegg

Jeg har faller bare mer og mer for Strat utseendet, og har bestemt å kjøpe en om ikke sÃ¥ alt for lenge. Jobber i instrumentbutikk, sÃ¥ jeg fÃ¥r gitarer for innkjøpspris pluss moms.

Men jeg sliter med å finne/velge modell. Vil ikke ha en så alt for dyr, om jeg ikke holder lenge nok på den. Mye som skiller Mexico fra America modellene, eller går det greit med en Mexico strat som du evt. bytter pickupene på? Om jeg sikrer meg nok penger løpet av månedene nå satser jeg på en HSS American Standard Arctic White, som ser helt forbløffende nydelig ut :)

Eneste kriteriene jeg har er:

Hvit (Olympic eller Arctic)

Lønne hals

Helst HSS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke HSS er en absolutt konfigurasjon, er Classic Player (Mexico) serien gode instrumenter. Spesielt '60s utgavene. Her trengs heller ikke pickup bytte da disse er bra. Større variasjon blant Mexico enn USA, så testing og justering av oppsett kreves sannsynligvis, men det er jo en smal sak i og med at du jobber i butikk. Absolutt et godkjøp hvis du finner et eksemplar du liker.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mex standard strat, den er helt super. Men testa 10 stk på guitar center, og dette var den beste. De dårligste var veldig squier-aktige(da mener jeg billig-squierne).

Så test så mange du kan! Gjelder vel både american og mexican....og forsåvidt de fleste gitarer når jeg tenker meg om heh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mex standard strat, den er helt super. Men testa 10 stk på guitar center, og dette var den beste. De dÃ¥rligste var veldig squier-aktige(da mener jeg billig-squierne).

Så test så mange du kan! Gjelder vel både american og mexican....og forsåvidt de fleste gitarer når jeg tenker meg om heh.

Poeng! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil du nok få utrolig mange meninger om stratocaster, men her har du ihvertfall min:

Etter min mening kan Stratocaster Mexico 60's classic series sammenlignes med hvilken som helst dyrere variant. USA strat inkludert. De er produsert i Baja California (Den mexikanske delen av California). Av en eller annen grunn har classic series den samme "feelingen" som american strat. De har litt annen body shape enn billigere mexico modeller, samt at lakk på kropp og spesielt hals er identisk med american. Det virker nesten som de kaster american deler over grensen til mexico for å sette de sammen der. Etter min menig det beste strat kjøpet du kan gjøre i dag. Og du får dem for under 6000 på de fleste gitarbutikker.

Hvis du absolutt må ha HSS, så bytter du plekterbrett samt bridge mikk.

Lykke til !!

Endret av riff-raff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil du nok få utrolig mange meninger om stratocaster, men her har du ihvertfall min:

Etter min mening kan Stratocaster Mexico 60's classic series sammenlignes med hvilken som helst dyrere variant. USA strat inkludert. De er produsert i Baja California (Den mexikanske delen av California). Av en eller annen grunn har classic series den samme "feelingen" som american strat. De har litt annen body shape enn billigere mexico modeller, samt at lakk på kropp og spesielt hals er identisk med american. Det virker nesten som de kaster american deler over grensen til mexico for å sette de sammen der. Etter min menig det beste strat kjøpet du kan gjøre i dag. Og du får dem for under 6000 på de fleste gitarbutikker.

Er enig med deg i noen tilfeller med unntak av CS Strater, men jeg tror, uten at jeg vet, at Mex Stratene varierer mer i kvalitet enn USA-modellene. Vet at Mexico gitarene er dårligere satt opp fra fabrikk uten at det egentlig betyr noe.

Kvittet meg med en '79 am std til fordel for en Classic Player 60's for vel et år siden, og har ikke angret på det. (Prøvde ganske mange før jeg fant den rette, dog...)

I tillegg har jo "Roadworn" serien kommet for de som liker sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kan innstallere nytt plekter brett og få hss kombinasjon? Ikke vanskeligere enn det?

Tenkte jeg skulle teste ut noen mexican modeller, spes '60. De ser meget greie ut. Men ville hatt en Arctic White, men den farge kombinasjonen har jeg bare funnet i American Standard til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kan innstallere nytt plekter brett og få hss kombinasjon? Ikke vanskeligere enn det?

Tenkte jeg skulle teste ut noen mexican modeller, spes '60. De ser meget greie ut. Men ville hatt en Arctic White, men den farge kombinasjonen har jeg bare funnet i American Standard til nå...

Classic 60 får du vel bare i Sunburst og Sonic Blue så vidt jeg vet. Men er det SÅ viktig med farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer berre på kvifor 60`s utgava er betre enn 50`s? Er det nokon vesentlege forskjelar bortsett fra gripebrettet? Sjølv har eg ein 50`s classic player, og er superfornøgd med den...

Er vel ingen som har sagt at 60's er bedre, men halsen er kanskje mer "mainstream" på 60's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som har sagt at 60's er bedre, men halsen er kanskje mer "mainstream" på 60's.

Jeg har ikke så mye erfaring med "player" serien, men den vanlige 50's og 60's serien har en noe "gulere" lakk på halsen og headstocken. Virker litt mere "aged" liksom.

Tror forøvrig ikke det er noen annen forskjell enn at 60's har rosewood gripebrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye erfaring med "player" serien, men den vanlige 50's og 60's serien har en noe "gulere" lakk på halsen og headstocken. Virker litt mere "aged" liksom.

Tror forøvrig ikke det er noen annen forskjell enn at 60's har rosewood gripebrett.

50's har V-shaped neck og 60's har C-shaped etter hva jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.