Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Clement [X-post]


MrWalker

Anbefalte innlegg

Well, let me present #135, the first Anne :)

She looks fab, and she sounds fab, and I cannot wait to hold her in my arms!

anne-fin1.jpg

anne-fin2.jpg

anne-fin3.jpg

anne-fin4.jpg

Cedar top, swamp ash body back, heavily chambered / hollowed, bubinga and mahogany neck with macassar ebony fingerboard. Bartolini pickup and Hipshot piezo bridge.

sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!!!!!!!!!!!!!!!

-------------

X-post fra talkbass.com :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Balansert, ja, det var også det jeg tenkte. Kroppen er større på undersiden enn oversiden. Sikkert ergonomisk bra, men det ser jo snodig ut.

Bartolini pickup? De er ikke dumme, jeg har bart på min Surine og på min Conklin.

Bart kombinert med piezo? Minner veldig om min Surine. En god kombinasjon.

En dag må jeg komme til Bergen og prøve dine Clement basser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenkt meg en Nordstrand mic, men det ble nå Bartolini :)

Jeg er fullt klar over det med symmetrien, det er faktisk gjort med 100% overlegg. Ja, jeg har designet den selv, samme som den forrige som ligner. Grunnen er at jeg er ganske høy, og med denne symmetrien så kommer strengene litt lenger opp fra låret når jeg sitter og spiller på den. Faktisk samme type assymetri som på Fodera sin Anthony Jackson modell, selv om den kanskje ikke er like distinkt. Parker har det samme, men litt annerledes. Så det er ikke et helt nytt konsept. Og det funker. :)

Gleder meg som bare.... *lol*

Noen som ønsker seg en Pulcinella 6-strenger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenkt meg en Nordstrand mic, men det ble nå Bartolini :)

Jeg er fullt klar over det med symmetrien, det er faktisk gjort med 100% overlegg. Ja, jeg har designet den selv, samme som den forrige som ligner. Grunnen er at jeg er ganske høy, og med denne symmetrien så kommer strengene litt lenger opp fra låret når jeg sitter og spiller på den.

Ja. Enig. Min Surine bass har ekstra bred kropp, noe som gjør den mer ergonomisk da strengene kommer litt lenger opp fra låret når jeg sitter og spiller. Stor fordel.

Faktisk samme type assymetri som på Fodera sin Anthony Jackson modell, selv om den kanskje ikke er like distinkt. Parker har det samme, men litt annerledes. Så det er ikke et helt nytt konsept. Og det funker. :)

Det funker. Men jeg synest det ble så visuelt dominerende, det tar nok litt tid å vende seg til for meg.

Noen som ønsker seg en Pulcinella 6-strenger??

Ja, hvis min Surine blir solgt har jeg faktisk tenkt på det.

Men så har jeg tenkt Clement også, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det ble veldig tydelig. Tydeligere enn på 4-strengeren som ligner. Kan nok ogsÃ¥ skyldes at denne er passiv og har betraktelig færre knotter enn 4-strengeren. Det ble nok kanskje litt tydeligere enn jeg hadde tenkt i design-fasen, men det viktigste er at det funker. Og jeg tror det blir veldig bra nÃ¥r bassen har fÃ¥tt finish pÃ¥ og treverket fullt ut kommer til sin rett. :)

For min del er det bare "kult og individuelt". :) Jeg liker sære ting. Sikkert derfor jeg digger Parker-bassen min, også?? *hehe*

Clement kan prøves her hos meg. Jeg har et pent utvalg med både bånd og båndløse Clementer, så det er bare til å ta turen! Kanskje jeg skulle gjort en "salgsturne"? *hahaha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par bilder til...

Som dere ser, tykkelsen er uvanlig, likevel er instrumentet relativt lett...

anne-side.jpg

Grunnen er at den er ganske heftig uthulet:

chamber2.jpg

Og husk på at kontrollkaviteten ogsÃ¥ ligger der, den er ikke laget enda pÃ¥ dette bildet. Men dermed blir mesteparten av omrÃ¥det nedenfor strengene ogsÃ¥ hul.

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt $120, så litt i underkant av en tusenlapp. :)

Og ja, det er ganske kjapt. Tom er rask, men holder fortsatt bra kvalitet. Finishmessig kanskje ikke oppe der med Jerzy Drozd og de andre super-byggerne, men så holder han jo helt andre priser, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.