Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kinesisk Gibson Les Paul supreme replica review


riff-raff

Anbefalte innlegg

Jeg vet at de fleste Gibson tilhengere hater disse replicaene, og Gibson USA gjør det de kan for Ã¥ bli kvitt dem, derfor bestemte jeg meg for Ã¥ bestille en for Ã¥ sjekke kvaliteten.

Jeg gikk inn på en større trading nettside og bestillte 1 stk Gibson Les Paul Supreme (replica) inkl. kasse. Se bilde.

Jeg fikk til en avtale pålydende $350 inkl. frakt. Det tilsvarer ca. kr. 2500,-

Jeg fikk kort tid etter et trackingnr. fra selger, og pakken kom fra kina 3 dager etter på døra. Slå den posten Norge!!

Jeg slapp å betale moms, for selger hadde skrevet på en totalverdi på $10, så totalpris inkl. alt ble bare Kr. 2500,-

Pakken ble pakket opp, og tilsyne kom en alldeles nydelig Les Paul. Den var rett og slett utrolig fin.

Det var absolutt ingen ting å utsette på finishen. Lakk, inlays. etc.

Til og med Gibson logo og serienr. var meget bra.

Halsen var litt tynnere enn original Gibson, men det gjorde den mye mer lettspillt enn de fleste Les Paul jeg har prøvd.

Pickupene var Epiphone av grei kvalitet, ikke helt topp, men ok.

Hardware og potmetre var av grei kvalitet. Det finnes bedre, men helt ok.

Det eneste som var litt så som så, var stemmeskruene og måten "supreme" var skrevet på.

Kassa var helt grei. Med Gibson logo på utsiden. Håndtaket satt litt løst, men jeg byttet ut naglene det var festet med nye popnagler. Ble helt topp.

Jeg har byttet pickupene til GFS Crunchy PAF i bridge og neck og gitaren låter knall. Faktisk bedre enn gitaren til en kompis av meg som er original Les Paul studio.

Som en konklusjon så vil jeg si at dette var et utrolig bra kjøp. Her får du mye mer for pengene enn en Epiphone til Kr. 4000-6000

Jeg skal være forsiktig med å sammenligne denne med Original Gibson, men etter å ha prøvd denne lurer jeg på om det virkelig er verdt å betale Kr. 30.000,- for en original Gibson supreme.

supreme.jpg

post-6070-1234534091_thumb.jpg

post-6070-1234567736_thumb.jpg

Endret av riff-raff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kopiere er en ting, men å kopiere for så å selge det som ekte vare, er noe helt annet! Disse Kina- Gibsun greiene synes jeg er langt under det som er akseptabelt, selv om de sikkert er greie til prisen. Har selv en ESP Edwards Les Paul '56 Goldtop som jeg synes er en kjempegitar, men det er ingen Gibson Les Paul 1956 Goldtop VOS uansett hvordan man snur og vender på det. (Men så står det heller ikke Gibson på headstocken selv om resten er ganske nøyaktig kopiert.)

Ta en titt på denne videoen om hvordan Gibson Customshop lager Claptons ES335 re-issues for å gi et inntrykk av hva som skjer på CustomShop fabrikken hos Gibson. Alle Gibsons lages ikke så nøye som denne ES'en, men jeg nekter å tro at de er i nærheten av dette hos Gibsun Kina.

At en CS Gibson koster så mye som den gjør, har en årsak. Og ja, det ER forskjell på gitarer til 2500,- og gitarer til 30000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette som er en såkalt Gibsun? :P

En venn av meg vurderer å kjøpe en slik en, er det good shit for pengene?

Hvis du velger custom eller supreme vil jeg påstå du får kvalitet helt oppe i de dyreste Epiphone modellene.

Jeg har også prøvespillt endel originale Gibson modeller, og jeg skal lete lenge etter en som er like lettspillt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kopiere er en ting, men å kopiere for så å selge det som ekte vare, er noe helt annet! Disse Kina- Gibsun greiene synes jeg er langt under det som er akseptabelt, selv om de sikkert er greie til prisen. Har selv en ESP Edwards Les Paul '56 Goldtop som jeg synes er en kjempegitar, men det er ingen Gibson Les Paul 1956 Goldtop VOS uansett hvordan man snur og vender på det. (Men så står det heller ikke Gibson på headstocken selv om resten er ganske nøyaktig kopiert.)

Ta en titt på denne videoen om hvordan Gibson Customshop lager Claptons ES335 re-issues for å gi et inntrykk av hva som skjer på CustomShop fabrikken hos Gibson. Alle Gibsons lages ikke så nøye som denne ES'en, men jeg nekter å tro at de er i nærheten av dette hos Gibsun Kina.

At en CS Gibson koster så mye som den gjør, har en årsak. Og ja, det ER forskjell på gitarer til 2500,- og gitarer til 30000,-

Det bør være forskjell på en gitar til 2500 og 30000, men spørsmålet er om den til 30000 virkelig er verdt 30000, og en custom shop til 100000 for den saks skyld.

Poenget er at den jeg kjøpte til 2500 virkelig var verdt pengene og vel så det.

Endret av riff-raff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.