Gå til innhold
thimzity

Sporing av pakke

Anbefalte innlegg

Kjøpte en gitar fra USA, over Ebay, gitaren ble sendt 4 februar, og "shipping status" sier at pakken har forlatt sendingslandet. Slik har den nå stått i 7 dager, uten noe oppdatering når jeg søker etter å spore pakken. Altså den står fremdeles på sist oppdatering 6 februar at pakken har forlatt USA.

Hva kan dette bety? er det normalt at det tar så lang tid?.

Mvh. Thim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt. Regner med at pakken ble sendt med USPS? Det skjer ikke noen oppdateringer før den kommer til norge, isåfall.

Du kan forresten spore pakken innenlands med sporingssystemet på posten.no også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ja, det er helt normalt. Regner med at pakken ble sendt med USPS? Det skjer ikke noen oppdateringer før den kommer til norge, isåfall.

Du kan forresten spore pakken innenlands med sporingssystemet på posten.no også.

Jepp den ble sendt med USPS.

Har brukt posten.no, men det jeg syns var litt merkelig var at det tar 7 dager fra den oppdarterte seg til at pakken har forlatt USA, til at den skal oppdatere seg på ny, den burde da vel ha landet på Norsk jord?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar fort 7-14 dager for pakken å bevege seg fra USA til norge. Er absolutt ikke uvanlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette et par ganger med EMS - fra Japan.

Men begge gangene dukket pakkene opp som ren magi i sproingsystemet kort tid etter at jeg etterlyste dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sjekk med posten.no fra nå. USPS er den verste oppdatering med tracking, spesielt viss den er sendt med minst prioritet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ventet en gang 4 måneder på en pakke fra USA. Det var frustrerende det! At det tar en uke (eller to eller tre) er i alle fall ikke noe å bekymre seg over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ventet en måned en gang. Hadde valgt billigst mulig sendemåte, og da tok det tid gitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe høres ut som jeg slipper å bekymre meg da, det er bra.

men da er det bare tolmodigheten som feiler.

takker for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd at ting som blir bestillt fra USA tar 2-3 dager å komme til norge, og så en uke etter det er den kanskje hos meg.

Norske postsystemet er jo fantastisk, ikkesant ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har opplevd at ting som blir bestillt fra USA tar 2-3 dager å komme til norge, og så en uke etter det er den kanskje hos meg.

Norske postsystemet er jo fantastisk, ikkesant ?

Posten skulle virkelig hatt et tupp i ræva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste pakka jeg fikk tilsendt med USPS, ble sendt fra statene den 6. feb, og mottok den i dag (12. feb)! Lynraskt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt hende pakka ligger i en haug på gardermoen også, og at de ikke har fått scanna den også. De kan være treeegeeee. Husker jeg bestilte explorern fra japan, tok tre dager tokyo- gardermoen, og 10 dager gardermoen-oslo. Og da gadd de ikke komme på døra heller, de påsto "jeg ikke var hjemme", enda jeg var hjemme hele dagen, med telefonen på. Svin ass. Foretrekker å bruke UPS når det går, der tar de tollbehandlninga i etterkant, pakka kommer på døra dagen etter den har ankommet Norge. Fine brune uniformer har de også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Og da gadd de ikke komme på døra heller, de påsto "jeg ikke var hjemme", enda jeg var hjemme hele dagen, med telefonen på.

2 ganger har jeg fersket Posten i denne. Jeg ser postkassa mi fra vinduet og har

sett den late utro tjenren slenge lappen i kassa uten å ringe eller komme bort på døra.

1. gangen sendte jeg klage til USPS og lurte på om dem gav samme dårlige service til sine lokale

kunder som mottar utenlandsendinger. Dem kunne bare beklage og si at dem ikke hadde kontroll

etter at pakken forlater US.

Siste gangen ringte jeg posten på kundetlf deres og sa dem burde refundere de 120USD jeg hadde

betalt i frakt siden dem ikke hadde levert produktet jeg hadde betalt for. Det gikk litt under en

time før samme sjåfør stod slukøret på døra med gitaren min.

Endret av huskerikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.