Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Diezel Amplification


doph

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Driver å leser litt på nettet om ulike amper som Bogner, Riviera, diezel, etc.. Tar jeg feil eller er det veldig få av de som har MIDI? Har bare funnet det på Diezel til nå og det er jo en vesentlig fordel.

Du kunne jo kikka på Masotti og Brunetti og.

Italienske fete higain amper som går ann å kjøpe direkte fra Italia til rimeligere priser.

Flere av disse har MIDI, har hørt Massotti amper og de låter meget bra og står ikke noe tilbake for Diezel osv..

Igjen en smakssak :)

Bogner og andre Amerikanske amper blir jo mye dyrere her på berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo kikka på Masotti og Brunetti og.

Italienske fete higain amper som går ann å kjøpe direkte fra Italia til rimeligere priser.

Flere av disse har MIDI, har hørt Massotti amper og de låter meget bra og står ikke noe tilbake for Diezel osv..

Igjen en smakssak :)

Bogner og andre Amerikanske amper blir jo mye dyrere her på berget.

Jeg som trodde dette skulle bli et enkelt valg sitter med en liste med flere og flere alternativer, hehe.. Men skal en først bruke mye penger på amp kan en like så gjerne gjøre skikkelig research.

Har hørt om disse ja, men en finner vel ikke disse i Norge.Litt kjipt å ikke kunne teste ampen og det er kanskje ikke så lett å selge disse mer "ukjente" ampene videre hvis det ikke faller i smak..

Hvilke av modellene anbefaler du til disse to da og må en bestille fra distributører i Italia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde dette skulle bli et enkelt valg sitter med en liste med flere og flere alternativer, hehe.. Men skal en først bruke mye penger på amp kan en like så gjerne gjøre skikkelig research.

Har hørt om disse ja, men en finner vel ikke disse i Norge.Litt kjipt å ikke kunne teste ampen og det er kanskje ikke så lett å selge disse mer "ukjente" ampene videre hvis det ikke faller i smak..

Hvilke av modellene anbefaler du til disse to da og må en bestille fra distributører i Italia?

Masotti selger direkte ifra hjemmesiden sin,gjorde ihvertfall det før.Brunetti har importør i stavanger området tror jeg.

Endret av Riveraboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om disse ja, men en finner vel ikke disse i Norge.Litt kjipt å ikke kunne teste ampen og det er kanskje ikke så lett å selge disse mer "ukjente" ampene videre hvis det ikke faller i smak..

De ampene er det nok helt sikkert ikke så vanskelig å selge viss prisen er god.

Kjøper du en helt ny forsterker, så er det slik at jo dyrere forsterkeren er, jo flere tusenlapper mister du på å selge den.

Kjøper du brukt (noe som er vanskelig med disse ampene, men mulig) så er det nok enklere.

Det er ikke bare merket som vil gjøre salget vanskelig, men de høye prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debris du har jo prøvd en del feite amper!har du prøvd Rivera,og åssen syntes du dem er kontra diezel/bogner?

Rivera, veldig bra cleankanaler, litt mer variabelt på vreng, ikke min greie.

Men veldig gode amper det er det ingen tvil om.

Bogner er fetere og varmere enn disse, tenk Steve Vai på Alien Love secrets, mer "squishy"

Hvor har du testa? Tips om steder nær krsand med bra utvalg og ikke bare Marshall, Fender, etc?

Er dårlig med steder i Norge som har disse greiene.

Måten å teste sånt på er å kjenne folk som har de, eller vite om studioer som har kule ting innom.

Ofte spiller man jo med andre band der gitaristene har fete rigger og. spør og grav :)

Skulle jeg hatt amp i dag hadde jeg kjøpt en CAA PT100(Pete Thorn versjonen av OD100) eller en Massotti da disse går ann å få til levelige priser

fra USA (universalstrøm på CAA`n) og Italia.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rivera, veldig bra cleankanaler, litt mer variabelt på vreng, ikke min greie.

Men veldig gode amper det er det ingen tvil om.

Bogner er fetere og varmere enn disse, tenk Steve Vai på Alien Love secrets, mer "squishy"

Jeg er også veldig fornøyd med reinlyden i Rivera ktre toppen min,ikke mye som slår den.Vrengkanalen er litt pussig i karakteren syntes jeg,veldig mye frekvenser i den på både godt og vondt.Den tåler ikke slurv og er ikke lettspilt,men det låter feitere enn masse annet hvis spillingen er på topp.

Endret av Riveraboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ampene er det nok helt sikkert ikke så vanskelig å selge viss prisen er god.

Kjøper du en helt ny forsterker, så er det slik at jo dyrere forsterkeren er, jo flere tusenlapper mister du på å selge den.

Kjøper du brukt (noe som er vanskelig med disse ampene, men mulig) så er det nok enklere.

Det er ikke bare merket som vil gjøre salget vanskelig, men de høye prisene.

Joda, men dette er jo enn så lenge relativt ukjente merker for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAA har jeg heller aldri hørt om, hehe.. Hvor i all verden testet du det?

CAA(tidligere CAE) Custom Audio Electronics.

Legendariske amper, låter fantastisk fint.

Carvin i Oslo hadde de før, nok ei kul sjappe som er borte...

Testet 2 CAA amper hos kjentfolk og har hatt 2 CAE preamper.

Mye metal som er CAA.

Flere av Megadethplatene er nesten kun CAA også brukt endel på Black albumet til Metallica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkbørsen har hatt OD100 i katalogen sin så kanskje noen av de butikkene har en inne.

Det begynner å bli endel versjoner av CAA/Suhr OD100 toppen(Classic, SE, PT og plus) litt forvirrende.

Greit for de som kan sende toppen sin til John Suhr for oppgraderingene, men litt være i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.