Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Diezel Amplification


doph

Anbefalte innlegg

Dette er jo smak og behag.

For mange knuser jo Bogner Diezel!

Hi end amper begge.

Den store forskjellen er at Bogner er mye mer lettspilt enn Diezel.

Dette har med kompresjon og sag og gjøre.

Diezel og VHT er litt like i responsen, veldig kontante og klare på en litt HIFI aktig måte.

Bogner Extacy f.eks er mer squishy og forgiving. Fetere, men ikke så tight og egnet til moderne metal muligens.

Jaha? Vil jo ikke ha en amp som er "tungtspilt". Merket f.eks hvor mye lettere jeg kunne spille på ENGL powerball en gjennom Poden. Men jeg vil jo heller ikke ha en amp som skjuler feil da.

Høres ut som den Bogneren ikke er lite kontakt og tight kanskje.

Forresten.. hva bruker du nå Debris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Virker jo som de fleste av ampene som blir nevnt her har bra vreng og det der. Da er det andre ting en kan skille de på f.eks koblingsmuligheter, midi, antall kanaler, klang- og andre funksjoner, etc..

Diezel har jo veldig bra cleanlyd, mens ENGL ikke er noe særlig. Diezel har også ekstremt mange muligheter. Noen som vet hvordan dette er angående de andre ampene? Blir ikke alltid så klok på sound samplesene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste om fryette nå og det virker på meg som om Sig er den med mest muligheter og Deliverance den med mest.. men ingen av disse har altså midimuligheter??

men er vel håpløst å få testa disse ampene... det som er prob.. de fleste butikker har jo nesten bare marshall og fender..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. men bor i krsand.. hadde riff her men de har lagt ned.. er bare kick music nå.. har ikke vært der på lenge.. antar de ikke har noe særlig uansett.. skulle samlet en gjeng gitarister hvor alle kom og koblet opp ampene så kunne man gå rundt å teste hverandres..

hva gav du for riveraen Riveraboy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. men bor i krsand.. hadde riff her men de har lagt ned.. er bare kick music nå.. har ikke vært der på lenge.. antar de ikke har noe særlig uansett.. skulle samlet en gjeng gitarister hvor alle kom og koblet opp ampene så kunne man gå rundt å teste hverandres..

hva gav du for riveraen Riveraboy?

Den koster egentlig 19650,- Men jeg ga mye mindre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo som de fleste av ampene som blir nevnt her har bra vreng og det der. Da er det andre ting en kan skille de på f.eks koblingsmuligheter, midi, antall kanaler, klang- og andre funksjoner, etc..

Diezel har jo veldig bra cleanlyd, mens ENGL ikke er noe særlig. Diezel har også ekstremt mange muligheter. Noen som vet hvordan dette er angående de andre ampene? Blir ikke alltid så klok på sound samplesene

Det kommer an på hvilken ENGL det er snakk om.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Vil jo ikke ha en amp som er "tungtspilt". Merket f.eks hvor mye lettere jeg kunne spille på ENGL powerball en gjennom Poden. Men jeg vil jo heller ikke ha en amp som skjuler feil da.

Høres ut som den Bogneren ikke er lite kontakt og tight kanskje.

Forresten.. hva bruker du nå Debris?

Axe FX, brukte den live i går kveld igjen, elsker den lille svarte boksen som alle lurer på hva er :)

Låter kule og er en drøm å spille gjennom!

Jeg har vært knall fornøyd med Axen i snart 3år nå og den blir bare bedre og bedre med hver update.

Det beste av alt: Den låter likt hver gang, det kan jeg ikke si om rørampene jeg har hatt opp igjennom åra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axe FX, brukte den live i går kveld igjen, elsker den lille svarte boksen som alle lurer på hva er :)

Låter kule og er en drøm å spille gjennom!

Jeg har vært knall fornøyd med Axen i snart 3år nå og den blir bare bedre og bedre med hver update.

Det beste av alt: Den låter likt hver gang, det kan jeg ikke si om rørampene jeg har hatt opp igjennom åra...

Fortell! Hva er dette?? Digitalt, etc...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.