Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Diezel Amplification


doph

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei. (klikk)

Hehe. Jeg helt ærlig faktisk alltid hatt lyst til å teste EMG81 og EMG85, hehe men er redd det mange sier at et vil gi en avpersonifisering av lyden. I tillegg gidder jeg ikke sette en EMG81 på en dyr gitar.. Kunne kanskje kjøpt en grei RG og satt det på der for å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk snakker piss av og til.

Det er no en grunn til at forskjellige artister bruker forskjellige gitarer selv om de sverger til EMG og har det i alle gitarene sine.

Mange av de dyreste ESP-gitarene f.eks kommer med EMG. Og jeg kan garantere deg at du vil høre forskjell på en Gibson Les Paul Custom m/ EMG og en Squier strat med EMG.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk snakker piss av og til.

Det er no en grunn til at forskjellige artister bruker forskjellige gitarer selv om de sverger til EMG og har det i alle gitarene sine.

Mange av de dyreste ESP-gitarene f.eks kommer med EMG. Og jeg kan garantere deg at du vil høre forskjell på en Gibson Les Paul Custom m/ EMG og en Squier strat med EMG.

Kan det ha noe med at gitarer er ulike å spille med å gjøre? Du vet vel godt at mange mener EMG gir mer lik lyd pga EQen som er i mikkene eller hva det nå er. Jeg velget påstanden at to ulike gitarer låter mer likt med EMG enn feks SD pickuper. MEN! Jeg er ikke mot EMG, skulle gjerne testa det, dvs prøvd samme gitar med og uten EMG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med at gitarer er ulike å spille med å gjøre? Du vet vel godt at mange mener EMG gir mer lik lyd pga EQen som er i mikkene eller hva det nå er. Jeg velget påstanden at to ulike gitarer låter mer likt med EMG enn feks SD pickuper. MEN! Jeg er ikke mot EMG, skulle gjerne testa det, dvs prøvd samme gitar med og uten EMG.

Nå er det vel faktisk slik at EMG-er egentlig blir mer påvirket av tretypen enn det passive blir, nettopp på grunn av den flate EQ-en. Det er preampen som er "synderen" og som har gjort slik at mange (inkludert meg selv før) tror at EMG-er låter likt i alle gitarer.

Og som sagt, det er en grunn til at folk setter EMG-er i gitarer til flere titalls tusen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test først med en av de du har med passive nå og shmell inn EMG's etterpå? :P

Hadde det bar vært like lett som å skru av og på en pedal så... er elendig på tekniske ting så må nok få en til å gjøre det for meg.. er vel bare han på hagstrøm som driver på med slikt i bergen, pga monopolet er det stive priser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes Bogner virkelig for å være på høyde med Diezel? Noen som kjenner til band som bruker dette?

Dette er jo smak og behag.

For mange knuser jo Bogner Diezel!

Hi end amper begge.

Den store forskjellen er at Bogner er mye mer lettspilt enn Diezel.

Dette har med kompresjon og sag og gjøre.

Diezel og VHT er litt like i responsen, veldig kontante og klare på en litt HIFI aktig måte.

Bogner Extacy f.eks er mer squishy og forgiving. Fetere, men ikke så tight og egnet til moderne metal muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Har jo hørt om VHT når jeg tenker meg om.. Må sjekke dette ut.. Hva ligger de på prismessig i forhold til Diezel? Lette å få tak i i Norge?

Kjøpte den på Tre-45 i Trondheim. Fikk den selvfølgelige 'Treffa-rabatten' og betalte vel ca 12-13000 om jeg ikke husker feil. Prisen var vel 16-17 lapper i utgangspunktet mener jeg å huske. Betalte iallefall 23000,- med Port City-kabinettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.