Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Diezel Amplification


doph

Anbefalte innlegg

Har jeg forstått det rett hvis det er slik at de som hater denne (er noen som ikke kan fordra den) er slike som vil ha vintagelyd? jeg kan (til den musikken jeg spiller) veldig gjerne ikke tenke meg vintagelyd så da passer det bra..

synes generelt altfor mange amper "buldrer og braker" for mye når man pusher opp volumet. funker bra på chugga chugga og power chords, men blir for mye bråk når man skal spille litt andre ting.. liker en amp som forsatt kan levere feit og klart definert vreng selv ved høyt volum uten å ende opp som en buldremaskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaha? Aldri hørt om dette merket en gang.. Kan det måle seg med Diezel, evt fordeler ulemper?

Jøss ikke hørt om VHT(Nå Fryette).

Det er jo legendariske metalamper!

Hat eller elsk for de fleste fordi de er vannvittig tighte og litt "tørre" i mangel på bedre begrep.

Pittbull, Deliverance og Sig:X er knallbra til metal.

Skal du ha fet chugging bør du absolutt se på dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått det rett hvis det er slik at de som hater denne (er noen som ikke kan fordra den) er slike som vil ha vintagelyd? jeg kan (til den musikken jeg spiller) veldig gjerne ikke tenke meg vintagelyd så da passer det bra..

synes generelt altfor mange amper "buldrer og braker" for mye når man pusher opp volumet. funker bra på chugga chugga og power chords, men blir for mye bråk når man skal spille litt andre ting.. liker en amp som forsatt kan levere feit og klart definert vreng selv ved høyt volum uten å ende opp som en buldremaskin

Nei jeg liker både bra vintagelyd og god moderne lyd. Så lenge det låter bra.

Jeg har ikke prøvd Diezel, så ikke ta det så personlig. Som sagt, sikkert bare noen fordommer jeg har. :)

VHT skal være gode saker det. Pitbull er meget populær. Sysn det stod en slik sist jeg var hos lokale forhandleren. Av og til tør man ikke prøve dyre ting i redsell for å få GAS.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Aldri hørt om dette merket en gang.. Kan det måle seg med Diezel, evt fordeler ulemper?

Ampen er fet som faen. Og ikke bare til thrash/deathmetal som jeg spiller, men like perfekt til andre stiler (spiller også 70-tallsrock og pønk). Jerry Cantrell, Kirk Hammet, Dave Mustain, Marty Friedman, Alex Laiho, Mick Mars og Billy Gibbons er blant artistene som bruker Fryette.

Gitaristen jeg spiller med har en Diezel og selvfølgelig liker jeg min bedre, hehe. Men den er veldig 'tight' og den avslører slurvete spilling. Har bl.a to KT88-rør...

Sjekk her:

http://www.sfdamp.com/sigx.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Har jo hørt om VHT når jeg tenker meg om.. Bruker ikke Jarle H. Olsen dette? Til og med prøvd en tror jeg... Men i ettertid har jeg blantet det med Diezel sin VH4.. Må sjekke dette ut.. Hva ligger de på prismessig i forhold til Diezel? Lette å få tak i i Norge?

Liker god vintagelyd selv, men IKKE til metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil teste ENGL Powerball, Framus Cobra og Diezel og det beste hadde vært å teste alle innen relativt kort tidsrom. Men er vel ingen steder i Norge dette er mulig?

Har hatt en ENGL litt hjemme nå. Har ikke testa mye, men den later til å låte fett til thrash og metall, men drar en på med litt mere toner, akkorder, løse strenger blir det fort masse grums. Har dette problemet med de fleste amper jeg tester (Nei jeg har ikke gain på fullt, har så lite som mulig samtidig som jeg får god feit vreng. Halvveis eller litt over). Eks på band som på skive har vreng som jeg synes låter fett er f.eks Opeth, der hører du også tonene. Men er kanskje vanskelig å få i pose og sekk? Dvs feit og grov vreng + at den er klar på tonene?

Må vel kanskje teste VHT også nå da, hehe. Mesa Boogie Dual har jeg vært innom, kjøpt og solgt igjen.

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil teste ENGL Powerball, Framus Cobra og Diezel og det beste hadde vært å teste alle innen relativt kort tidsrom. Men er vel ingen steder i Norge dette er mulig?

Har hatt en ENGL litt hjemme nå. Har ikke testa mye, men den later til å låte fett til thrash og metall, men drar en på med litt mere toner, akkorder, løse strenger blir det fort masse grums. Har dette problemet med de fleste amper jeg tester (Nei jeg har ikke gain på fullt, har så lite som mulig samtidig som jeg får god feit vreng. Halvveis eller litt over). Eks på band som på skive har vreng som jeg synes låter fett er f.eks Opeth, der hører du også tonene. Men er kanskje vanskelig å få i pose og sekk? Dvs feit og grov vreng + at den er klar på tonene?

Må vel kanskje teste VHT også nå da, hehe. Mesa Boogie Dual har jeg vært innom, kjøpt og solgt igjen.

Pickups og gitar ha rjo mye å si for hvor ren lyden blir. Teknikken din også.

Jeg har gain på ca 2.5/10 på min fireball og da har jeg ren cleanlyd og ren og tight vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kanskje teste 5150.. har bare brukt den på en innspilling og da synes jeg lyden var kul men ufattelig grov, dvs altfor grov og ganske buldrete.. Dette var dog en del år siden.. Keep of Kalessin bruker 2 stk 5150 2 (en med crunch og en med vreng) og de har veldig klar lyd i hvertfall (ikke sånn ellers min favorittvreng men). Den gitaristen spiller jo veldig mye løse strenger og akkorder med mange toner involvert. Ta en lytt selv. Det jeg mener med klar lyd.

Når jeg tester en amp står jeg ikke så spiller masse riff, etc.. jeg tester alltid først det jeg kaller "grunnvrengen" i selve ampen og er den fet går jeg videre. Mange amper har fet grunnvreng men klarer ikke å få frem tonene godt. Det er helt klart ikke teknikk det går på. jeg slår helt enkelt an ulike akkorder for å sjekke lyden.. Noen amper blir rett og slett for voldsomme når man pusher volumet..

er det en motsetning mellom monstervreng og klarhet i alle toner? Noen jeg har snakket med hevder en må inngå et kompromiss der.. enig/uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.