Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som vet hvordan man gjør dette?


GitarGuru

Anbefalte innlegg

Heisann!

i denne video'n:

gjør Timmons noe jeg har sett mange gitarister gjøre, men finner ikke ut hva det er som blir gjort.

Timmons gjør det ca 2:53 ut i videoen. Det er en type slide greie, som gir en litt sånn ¨flutter¨ effekt.

Er det noen som kan fortelle, tabbe, eller legge ut en video hvor da dette blir forklart hvordan gjøres?

Takker på forhånd=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt å la fingeren gli fort opp og ned strengen, som er noe man kanskje helst bør øve på med litt hastighet. Det som gjelder er å slide opp til den riktige tonen, ellers låter det bajs. Timmons gjør dette på en veldig presis måte og gjør dette som en del av et lick, som selvfølgelig krever en god del øving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy! Greit at de er gitarister, og lever av instrumentalmusikk. Men dette ble bare dumt. Hva med å heller dra et par akkorder? Mye morsommere det. Så kan vi prøve å få maratonløperne til å fokusere på det estetiske ved kroppens bevegelser, og svømmerne på det perfekte svømmetak. Tenk dere én perfekt akkord! Det hadde slått mye bedre an! Tro meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy! Greit at de er gitarister, og lever av instrumentalmusikk. Men dette ble bare dumt. Hva med å heller dra et par akkorder? Mye morsommere det. Så kan vi prøve å få maratonløperne til å fokusere på det estetiske ved kroppens bevegelser, og svømmerne på det perfekte svømmetak. Tenk dere én perfekt akkord! Det hadde slått mye bedre an! Tro meg!

Dramaqueen. Å sammenligne idrett med musikk blir for dumt da det ikke er no konkurranseelement i musikken.

Og jeg har ingenting imot instrumentalmusikk, men dette er for meg helt meningsløst. Hva formidler de to gitaristene bortsett fra teknikk? Ingenting i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes ut som tidenes dølleste konsert. :huh:

Det du ser er klipp fra konserten. Satriani leverer et bra show, og denne lille jammen er ikke representativt for hvordan resten av konserten artet seg. Sjekk ut Live in San Francisco, der har du en av de mest lyttervennlige DVD'ene med instrumental rock man får tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaqueen. Å sammenligne idrett med musikk blir for dumt da det ikke er no konkurranseelement i musikken.

Og jeg har ingenting imot instrumentalmusikk, men dette er for meg helt meningsløst. Hva formidler de to gitaristene bortsett fra teknikk? Ingenting i mine øyne.

Prøv med ørene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har ingenting imot instrumentalmusikk, men dette er for meg helt meningsløst. Hva formidler de to gitaristene bortsett fra teknikk? Ingenting i mine øyne.

Du mener altså at Andy Timmons og Joe Satriani ikke formidler noe bortsett fra ren teknikk...

Eh, neivel.

Du liker instrumentalmusikk, men ikkeTimmons å Satriani? Hvilken gitarrelatert instrumentalmusikk liker du da?

Endret av johannes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke å utbrodere mer i denne trÃ¥den, da det blir spurt etter hvordan noe utføres. Smak og behag er forskjellig, men det er ikke dermed sagt at alle absolutt mÃ¥ ytre sin mening om alt de ikke liker.

Start en ny tråd om bra instrumentalmusikk om ønskelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.