Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal en humbucker til metal i Ibanez RG


Konnis

Anbefalte innlegg

Har du sjekket loddingene dine? Kanskje det kan være dårlig lodding eller noe sånt. Ellers så kan jo mikken din være litt fucka. Men mikker med høyere output får jo og en forsterker til å feede tidligere. Men hvis du har lyst på ny mikk så kjøp det. Men ikke forvent en enorm forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører ikke sÃ¥ mye gain, men nÃ¥r jeg brukte MT'en min og heller kjørte ampen clean (ta det med ro, hadde ikke vreng pÃ¥ forsterker OG pedal før, men kjørte bare amp), ble jeg omtrent kvitt feedback. Tror ikke Marshall er sÃ¥ glad i meg, da valO (pÃ¥ forumet) kjørte gain pÃ¥ fullt pÃ¥ JCM'en og ikke fikk noe feedback. :P

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EG har på mine gitarer EMG 81 med boost switch og pa2 gain.. FOr å få mer ut av EMG 81.

Men eg kan like bedre den custom tvinna Seymour Duncan Humbuckeren mere på Jackson gitaren min..

For på Master OF Puppets brukte Hetfield en Hvit Jackson King V med Seymour Duncans... for info...

MAn kan bestille seg customisterte humbuckere på EMG og Seymour sine sider... extra tvinna magnet=mere gain....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikken vil nok ikke gjøre så store underverker hvis forsterkeren ikke duger. Nesten uansett hvilke mikker jeg bruker sammen med min Peavey 6505+ så får jeg thight palm muting osv. Selv med singelcoils. Mens på valvekingen min får jeg ikke thight p.m.

Har paf pro i min enne ibanez...ikke problem å få metal lyd i det hele tatt... tror vampyro er inne på noe her ja

Endret av valen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager denne som en oppfølgingstrÃ¥d til den (de, kanskje. beklager!) om SH-6.

Kom med flere forslag fra forskjellige produsenter og hele pakka! Hvilken mic anbefaler dere til metal a la Metallica?

LYDPREFRANSER: Master of Puppets og Black Album-ish, og Killswitch Engage (spesielt My Curse)-ish. Dream Theater: Erotomania, Repentance, Constant Motion, Under A Glass Moon

LITT OM GITAREN: Japansk RG fra '95. Basswood kropp, Lo Pro Edge tremolo, rosewood gripebrett. Bolt on-neck med fire skruer, tror det er All Acess Neck Joint (det er ihvertfall ingen metallplate, og halsen glir ganske godt over til kroppen, hvis dere skjønner)

FORSTERKER: Cube 20X. Har virket rimelig bra med Epi'en min. På øvingslokalet har jeg enten Marshallstack med JCM2000 topp, eller MG100 combo (:P). Har også en Metal Zone, hvis det har noe å si :ninja: bruker den hvis MG'en ikke leverer varene.

Skal levere:

- tight palmmuting

- klar lyd! Jeg vil ikke at lyden skal være "muddy". Det jeg merker med ToneZone, er at hvis jeg tar en hel akkord med mye gain, glir alle strengene over i hverandre og alt blir en vrengsuppe. Det skal jeg ikke ha. Hvis dere hører på Metropolis av Dream Theater, er det et riff i starten (tror jeg) med noen powerchords, og mens den ene powerchorden holdes så plukker Petrucci noen åpne strenger (ihvertfall de lyseste, åpne eller ei) og disse skinner vakkert i gjennom. Dette leter jeg etter.

- barsk metal-lyd

Den skal også helst være sort og uten pickupcovers for å stå i stil med gitaren.

Problem med ToneZone:

- det avsnittet jeg skrev om klar lyd

- feeder som et helsike! Å begynne å vokse pickupen blir for komplisert for meg. Når jeg stod i øvingslokalet, hadde gain på MG'en på kanskje klokka 3, så kom det ingen vanlig feedbackpiping, nei. Her snakker vi om uling og gauling på verste nivå. Konstant susing, selv om jeg holdt over strengene, konstant susing med ujevn og varierende pitch. Litt brannbil-style. Må nevne at en venn av meg, som har en RG370DX ikke hadde samme problemet. Han har stock IBZ INF (tror jeg) pickuper.

Jeg skal prøve å spille inn noe med min bridgepickup så jeg får forklart nærmere hva jeg IKKE liker. Det jeg merker, er at selv med tone-kontroller på fullt og bass skrudd omtrent av på EQ på forsterkeren, så dominerer bassen og diskanten er puslete. Hvis jeg tar en E powerchord, blir lyden "løs" rett og slett. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det nøyaktig, men løs og at alt glir over i hverandre er det jeg innbiller meg. Skal også oppdatere tråden med youtubelinker osv. med lydpreferanser.

Skal ikke ha aktive mikrofoner i denne omgang, men kanskje jeg egentlig vil ha de pickupene som ligner mest på aktive, men er passive? Jeg skal ha en gitar med EMG's etterhvert, men det har jeg ikke råd til i denne omgang. Derfor vil jeg ha passive som funker fett inntil jeg kjøper en med aktive.

Har sett på:

Seymour Duncan TB-6: denne virket veldig full av mids, og litt komprimert (for å ta Quick89 sine ord). Også en anelse digital.

Kom gjerne med flere forslag, så blir det forhåpentligvis ikke flere pickuptråder fra meg i nærmeste framtid. :)

Gå inn på www.guitarfetish.com og kjøp deg et sett med GFS crunchy rails. De er billige, og er helt på høyde med aktive EMG pickuper når det kommer til output og lyd. Se på noen reviews på www.harmony-central.com

Jeg har de i et par gitarer og er super fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://metallicahead.blogspot.com/2007/10/...ields.html'

see denna linken da ape lion:-) når noen vet mere enn deg så må du bøye deg i støvet :-) hehe

Hetfield brukte faktsik jackson king v på selve master of puppets sangen og på konsert i usa. Før han signa for ESP.

Fordi Dave Mustaine singa for Jackson...

Seymour Duncan INvader mikk ble brukt da på recording.

Men Bill Lawrence 500xl er bra den az, trenger ikke dyreste mikkene, min dimebag sh 13 som er Bill Lawrence 500Xl kopi funka faen meg ikke som den skulle. Da hata jeg seymour duncan litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://metallicahead.blogspot.com/2007/10/...ields.html'

see denna linken da ape lion:-) når noen vet mere enn deg sÃ¥ mÃ¥ du bøye deg i støvet :-) hehe

Hetfield brukte faktsik jackson king v på selve master of puppets sangen og på konsert i usa. Før han signa for ESP.

Fordi Dave Mustaine singa for Jackson...

Seymour Duncan INvader mikk ble brukt da på recording.

Men Bill Lawrence 500xl er bra den az, trenger ikke dyreste mikkene, min dimebag sh 13 som er Bill Lawrence 500Xl kopi funka faen meg ikke som den skulle. Da hata jeg seymour duncan litt...

Hmmpf. ;) Dimebuckeren er noe skikkelig møl ja, låter ikke som L-500XL i det hele tatt. Noen som vil kjøpe min billig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetfield har aldri brukt Jackson V. Gibson V med Duncan, derimot. Ikke at det har sååå mye Ã¥ si pÃ¥ lyden om det er Jackson eller Gibson V. :)

Bare at Flying V's ser mye fetere ut enn de Jackson greiene.

Konnis: Du legger altfor mye i pickupen syns jeg.. Det er greit å merke seg at forsterker har jævlig mye å si viss du skal ha tung metalsound som DT, Killswitch ol.

Har du peng, gå for en Sh-6 og prøv den ut.

Men jeg tror ikke du ville blitt skuffa viss du gikk for EMG.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.