Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal en humbucker til metal i Ibanez RG


Konnis

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville anbefalt D-sonic. Jeg har denne selv og den oppfyller kravene dine utmerket!! Veldig god på akkorder med vreng (det er jo det den er laget for) og veldig tight palm muting. Veldig god til lead og:)

Endret av bantex28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu jeg skal kjøpe en D Sonic, jeg :D Hvilken mic hadde du i JP'en din tidligere, bantex?

Jeg hadde en Steeve`s special før. veldig god mic, men manglet litt mellomtone i mine ører. men for all del den var veldig klar og fin i lyden.

EDIT: Det første jeg la merke til når jeg byttet til D-sonic er at den er mer "rett på sak". Den er hardere og mer agressiv. Den er mer definert og er veldig tight på palm muting. Veldig god på akkorder med vreng og rå på pinch harmonics.

Endret av bantex28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så vil jeg pÃ¥stÃ¥ at nÃ¥r man legger SÃ… mye i pickupvalget som det her, kan man fort bli skuffet nÃ¥r man fÃ¥r byttet. Klart har pickuper endel Ã¥ si for lyden, men det er andre faktorer og ledd i signalkjeden som pÃ¥virker sluttresultatet mye mer. F.eks. kan en EQ-pedal foran ampen enkelt simulere diverse egenskaper man er ute etter i en pickup, f.eks. tightere bass...

Så til trådstarter vil jeg si: de fleste pickupene som er nevnt i (de ørten) trådene dine vil fungere tilfredsstillende til chugga-metall, ikke legg noe mer i det, og bestill deg en av dem. Det er ikke så himla vanskelig å få solgt den dersom den mot formodning ikke skulle levere :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.