Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Bluze


joachiml

Anbefalte innlegg

Inspirasjon er litt manglende om dagen, så jeg tenkte jeg skulle sparke litt liv i den ved å utvide min horisont i den blå sjangeren. Hadde vært flott om noen kunne opplyse meg om hvilken CD som vil fungere som en god introduksjon til følgende artister (mine egne forslag i parenteser):

Stevie Ray Vaughan (Texas Flood?)

John Mayer (Continuum?)

Robben Ford (?)

Jeff Beck (?)

Andre i samme gate (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotify...ungdommen og dens fritidssysler, altså. Er det på internettet dette Spotify befinner seg? Jeg får søke.

EDIT: 'Your request was denied because of its content categorization: "Streaming Media/MP3s".' Hrmf.

Endret av joachiml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva du har hørt eller er ute etter, men da jeg vel er relativt godt kjent med Blues-Rock-Country-soul (du kommer ikke utenom koblingen til Country og Soul, er du redd for det blir det lite igjen..) sjangeren kan jeg f.eks anbefale følgende :

Gov't Mule - Déjà Voodoo

Derek Trucks - Songlines

John Lee Hooker - The Best of Friends

John Mayer - Continuum

Sonny Landreth - The Road We're On

Stevie Ray Vaughan - The Essential Stevie Ray Vaughan And Double Trouble

The Allman Brothers Band - Stand Back: The Anthology

Eric Clapton - No Reason to Cry

Jeg sier ikke at dette er de beste platene av nevnte artister nødvendigvis, men dette er plater det er enkelt å like uten å ha noe spesielt forhold til sjangeren. Dessuten er de enkle å skaffe.

Og, med tanke på at jeg grov frem smakebiter på alt, skylder du meg å høre på platene og gi en tilbakemelding.. He-he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.