Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beskyttelse på plekterbrett...?


Syn

Anbefalte innlegg

Hei, dette virker sannsynligvis på de aller fleste som et helt 100% idiotisk spørsmÃ¥l. Men som den totale nybegynneren jeg er mÃ¥ jeg likevel spørre. Jeg har en 3 mÃ¥neder gammel (ny) elektrisk gitar. PÃ¥ plekterbrettet har det nÃ¥ sakte, men sikkert begynt Ã¥ gÃ¥ av en slags beskyttelsesplast i det ene hjørnet. Dette begynner Ã¥ bli direkte stygt og irriterende. Ser ut som denne plasten egentlig skal sitte pÃ¥, da den delvis er festet under skruene i de andre hjørnene. Er redd for at jeg skal ødelegge noe eller risikere Ã¥ fÃ¥ økt sjanse for riper i gitaren hvis jeg tar det helt bort. Skal jeg dra den av, la den henge der og slenge eller prøve Ã¥ fÃ¥ det pÃ¥limt igjen pÃ¥ en eller annen mÃ¥te? HÃ¥per noen kan ta seg bryet med Ã¥ svare en nybegynner i nød :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, ja nei det er nok meningen at du skal ta av beskyttelses plasten ja :) Det er jo noen som beholder den så lenge som mulig fordi de ikke vil ha riper i plekterbrettet, noe jeg ikke kan fatte og begripe.. En gitar er en bruksgjenstand ikke et utstillingsobjekt.

Grunnen til at plasten sitter under skruene og alt, er ganske enkelt fordi plekterbrettet ble montert med beskyttelsesplasten på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan plasten være vond å få vekk rundt skruene på en del gitarer. Det er fordi skruene er skrudd i gjennom beskyttelsesplasten. Løsningen er å løsne skruene et par omtreininger før "plastfjerningen". Det er ikke nødvendig å skru de helt ut.

Når de skal skrus inn igjen etter at plasten er fjernet, er det ikke nødvendig å leke "verdens sterkeste mann". Skru til det butter i mot, det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.