Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar?Ny forsterker?hva må til?


lyd?

Anbefalte innlegg

Orket ikke lese alle postene, men;

du skal fint greie å få feit lyd ut av riggen du har nå. Les Paulen funker ihvertfall knall. Hvis du absolutt vil ha ny forsterker etterhvert (som du kanskje ikke trenger, prøv deg fram med MG'en din først) så hadde jeg kjøpt en Engl Screamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var engang i din posisjon, det var nok alle her :P

Men jeg skulle være Ritchie Blackmore pÃ¥ en Vox AD30..... Fysjom... Det lÃ¥t fælt...

Jeg hadde da en Peavey Predator ( SSS-oppsett ) gitar..

Etterhvert som åra gikk, tok jeg meg råd til en mesa F-100 combo, kjøpte meg en fender strat, og da begynte det å likne på noe, og jeg fant ut at jeg ikke hadde blackmore lyden i det hele tatt, men jeg hadde funnet min lyd.

Spillestilen, er veldig preget av Blackmore\Gilmour\Iommi, men lyden er en helt annen, siden spesielt Blackmore og Iommi, bruker amper med el34 rør, og mesa bruker i hovedsak 6L6 rør.

Men når jeg idag spiller på på Voxen, så låter det ikke så fælt som det låt før, pga av at teknikken bedres for hver gang du øver... Så nøkkelen ligger i øvelse, øvelse og øvelse...

Og selvsagt, skaff deg en rør amp ;)

Gitaren har du resten av livet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips til MG;

Trykk inn "FDD" knappen og skru opp litt på prescence.

Bruk ikke mye Gain/vreng. Ikke over 5/10.

jeg dillet to sekunder på mgen nå og fikk ett kjokk etter det ikke er for ofte jeg spiller på den (den står mitt på rommet mitt,men i stue der tv/dataen står har jeg en roland cube 30x som jeg pleier og bruke)jeg satt på fdd knappen(den står random av eller på før nå)også stillte jeg ned gainen og justerte litt kjønte ikke det med prescence men jeg stilte opp og ned på det som var og fikk en nokså rå lyd.får enda ikke den helt den kule lyden på hammer onene men det kan være at jeg er dårlig på de.men skjønner egentlig ikke hvorfor ikke den rå lyden ikke er der selv om ikke teknikken er for bra. ampen bør jo ha den der allikavel(kanskje bare feil tenkning av meg)

men nå er det bare og øve og stille på ampen.jeg ser for meg at rør amp kanskje også er innen rekke vidde snart i og med at brukt er ett nytt allternativ for meg.

tenkte og gå på gitar skole snart der kan jeg sikkert få svar på teknikken.

takk for alle svar (kom gjerne med forslag til både amp eller pedal som kan passe)

Endret av lyd?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brukt 2x12 mesa combo, bør gjøre jobben ganske bra...

Det er i hovedsak mesa jeg har brukt oppigjennom, men andre har nok helt sikkert noen andre tips som fungerer som fjell! :)

ENGL er jo selvsagt et alternativ, Diezel, men du får nok særlig utbytte om du kjøper en topp med tilhørende kabinett :)

Har en Dist-pedal; KRANK distortus maximus som jeg vurderer og selge.... Der får du vreng i massevis, med skikkelig bånndrag og trøkk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.