Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pat Metheny - Bright Size Life, Robben Ford - Help The Poor


olaus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har begynt å snust pÃ¥ to lÃ¥ter.

Robben Ford - Help The Poor

Pat Metheny - Bright Size Life

Er interessert i all den hjelpen jeg kan få på alle måter! Er mest ukjent i gata til Pat, men er også interessert i tips og triks hos Robben Ford. Hva jeg bør være oppmerksom på. Frasering, rytmer, harmoni, klang, gjerne akkordsubs og selvsagt solo/improvisasjon. Takker for alle tips og triks! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei!

Beklager det diffuse.

Jeg skal spille disse to låtene på opptaksprøve og jeg trenger all den hjelpen jeg kan få! Jeg har nemlig søkt i HiA og skal spille der om en måneds tid. I første del skal jeg spille Robben Fords versjon av "Help the poor", som er en av de obligatoriske låtene man kan velge mellom.

Hvis jeg er så heldig å får være med videre (noe som er vanskelig, men håper på det beste), skal jeg prøve meg på Bright Size Life.

Derfor ønsker jeg særlig hjelp på hva jeg kan gjøre med harmonien. Hvor jeg kan putte inn noen akkordsubstitusjoner, og hva jeg kan gjøre for å krydre låtene litt? Jeg vil jo helst spille dem bra og derfor trenger jeg noen idèer, tips og triks som kanskje noen der ute sitter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står der, LIGNER mollblues-skjemaet pÃ¥ Help the poor. Du burde enten planke lÃ¥ta eller fÃ¥ tak i noter umiddelbart, det er ikke lenge til prøvespill. Det er vel en B-del der ogsÃ¥. NÃ¥r du har gjort det, kan du titte litt pÃ¥ tipsene i trÃ¥den rocktrond refererer til. Grunnen til at jeg sier dette, er at jeg har gÃ¥tt i krsand, har bl a sittet i de opptaksbandene, og du burde virkelig jobbe pÃ¥ nÃ¥, for du mÃ¥ ha myyye bedre oversikt pÃ¥ lÃ¥ten(e) enn det virker som du har per dags dato.

Ikke for å være kjip, men det er realiteten der nede, mye flinke folk som søker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skriver, LIGNER skjemaet. Det er ikke likt. Skjemaet på help the poor bruker mange av de samme akkordene som det i tråden det refereses i, så tips til skalaer over akkorder funker.

Endret av mrj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.