Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar


FurchNix

Anbefalte innlegg

Jada, men jeg synes at det er en møkkagitar, pga at en gitar med 2 single coils blir for spinkelt, og det finnes folk som sikkert fÃ¥r en fin tone utav en tele, men gi meg en strat eller LP :)

Jada, du får jo forskjellige mic oppsett, men i mine øyne blir det liksom litt feil å "rocke" med en tele... det er liksom køntriøksen, eller i våre dager; Popgitaren... :-)

Men, det er jo en smaksak.

Men, det er mange som sverger til tele'n, men min mening er: GÃ¥ for en strat eller Les Paul :-)

Uff og uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, du får jo forskjellige mic oppsett, men i mine øyne blir det liksom litt feil å "rocke" med en tele... det er liksom køntriøksen, eller i våre dager; Popgitaren... :-)

Det er mulig du mener det, men Joe Strummer, Bruce Springsteen, Jeff Beck, Frank Black, Jimmy Page, Ace Frehley, Keith Richards, Pete Townshend, Albert Collins, Alex Lifeson og Muddy Waters ville nok være litt uenige..

Tele er den første solidbody gitaren.. Det er ikke en Country eller pop gitar.. Det er rett og slett en av de gitarene moderne gitarspill og sjangere ble oppfunnet på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager på det sterkeste, om jeg har trÃ¥kket noen tele-entusiaster pÃ¥ tærne her, som jeg tydeligvis har ;)

men, jeg sier min mening, i og med at dette er et forum :-)

Tele er nok forsegjorte gitarer, men etter min mening er det for spinkelt, jeg har kanskje ikke truffet den rette tele'n, dog jeg har prøvd en god del.

Men det skal sies at utseende ikke er så tiltalende for min del heller, så jeg kommer alltid til å være les paul\strat mann :-)

Men klart, plugg en tele i en jcm800 på bånn gass, så kommer det sikkert gromlyd :)

(just for the record; gjør det samme med en LP etterpå ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men jeg synes at det er en møkkagitar, pga at en gitar med 2 single coils blir for spinkelt, og det finnes folk som sikkert fÃ¥r en fin tone utav en tele, men gi meg en strat eller LP :)

Er du tullerusk? Det er jo mye feitere og fyldigere lyd i Tele-singlecoils enn Strat. Vanlige stock Strat singlecoils blir altfor udefinerte og pysete for meg (må i det minste ha Texas Specials eller noe med litt mellomtone), men Telen min syns jeg låter helt sjef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager på det sterkeste, om jeg har trÃ¥kket noen tele-entusiaster pÃ¥ tærne her, som jeg tydeligvis har ;)

men, jeg sier min mening, i og med at dette er et forum :-)

Tele er nok forsegjorte gitarer, men etter min mening er det for spinkelt, jeg har kanskje ikke truffet den rette tele'n, dog jeg har prøvd en god del.

Men det skal sies at utseende ikke er så tiltalende for min del heller, så jeg kommer alltid til å være les paul\strat mann :-)

Men klart, plugg en tele i en jcm800 på bånn gass, så kommer det sikkert gromlyd :)

(just for the record; gjør det samme med en LP etterpå ;) )

Gjør meg ingen ting at du ikke liker Tele'er. Hver sin smak. Det var påstanden om at Tele'n er spinkel ifht. Strat jeg reagerte på. Det stemmer ikke i 99% av tilfellene.

Selv bruker jeg både Strat, Tele, og Les Paul. Hver til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, la oss alle være venner.... Ã¥ legge den død, Ã¥ ikke gÃ¥ bort fra trÃ¥den :)

Jeg anbefaler deg å gå for en LP eller en strat :)

Så en gang når vi alle skal dele scene, så gå med telecasterene deres til side.... her kommer gutten som nettopp slo på hals-miccen på sin les paul! ;)

Men en ting; dere som er tele-folk... Hvilke miccer er mest ønskelige, skikkelig hotte miccer? eller miccer av den svakere typen? på en telecaster da..

Endret av doph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gang nÃ¥r vi alle skal dele scene, sÃ¥ gÃ¥ med telecasterene deres til side.... her kommer gutten som nettopp slo pÃ¥ hals-miccen pÃ¥ sin les paul! ;)

Det er greit det, men da må du vente med å spille til Tele folket har gjort seg ferdig..

Hva tror du egentlig markerer seg i lydbildet hvis en Tele og en LP i neckmode spiller samtidig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting; dere som er tele-folk... Hvilke miccer er mest ønskelige, skikkelig hotte miccer? eller miccer av den svakere typen? pÃ¥ en telecaster da..

Blir vel som med andre gitarer - det som passer til eierens smak og det gitaren skal brukes til.

Selv kunne jeg tenkt meg noe litt hottere i min Tele, så den matcher bedre med de andre gitarene mine. Kjedelig å ratte på gain hele tida :P Men det må fortsatt låte Tele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel som med andre gitarer - det som passer til eierens smak og det gitaren skal brukes til.

Selv kunne jeg tenkt meg noe litt hottere i min Tele, så den matcher bedre med de andre gitarene mine. Kjedelig Ã¥ ratte pÃ¥ gain hele tida :P Men det mÃ¥ fortsatt lÃ¥te Tele.

Et tips kan være å justere høyden på pick-upene slik at de har noenlunde lik output. (Kan være såpass stor forskjell at du ikke vil få det til, men...) Jeg justerer LP'en ganske lavt uten at det har noe negativt å si for lyden, snarere tvert i mot. Det kan hende du må skru litt gain da, men du slipper i hvert fall å gjøre det ved hvert gitarskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.