Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar


FurchNix

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe ny/brukt elektrisk gitar. Har sett litt på finn, og disse er de beste alternativene hittil.

Epiphone Les Paul

Epiphone Les Paul 2

Kan noen fortelle meg hvilken av disse som er det beste valget?

Sett litt på brukte Highway 1 også, siden det var den jeg opprinnelig hadde lyst på, ment fant ikke en i riktig farge. (Kremhvit/beige med hvitt plekterbrett)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo en Les Paul og en Strat to veldiiig ulike gitarer da.. Jeg regner med du faktisk har prøvd begge før du i det hele tatt vurderer et kjøp ?

"Avstands shopping" av gitarer er ofte bortkastede penger..

For å svare på det du spør om - Annonse 2 kanskje, da det er en Standard. Men vil du ha en lettere gitar så er en Studio (som i annonse 1) greiere. Den Vox'en er en ok forsterker også. - Men prut litt :)

Men forsikre deg eventuelt om at det virkelig er en Studio som selges i annonse 1. Stol aldri på bilder som ikke er av gitaren som selges. Folk har ofte ikke peil på hva de selger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Here you go! :)

-Kjærlighetsbarnet til en strat og en LP, du var jo interessert i begge sÃ¥ ;)

Dette er en veldig god gitar, ville gått for den selv ;) men for all del, godt mulig den bommer helt på din lydpreferanse, så prøv først. Burde ikke være vanskelig å finne en slik for å prøve ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den ene som ble linket synes jeg var fryktelig stygg.

Jeg er glad i LP ja, men hvis noen plukker frem et godt tilbud på en strat sier jeg ikke nei takk.

Og ja, jeg har selvfølgelig tenkt å prøve gitarene.

En annen jeg har siklet litt på er denne Telecasteren.

Ettersom jeg er ganske ny, vet jeg ikke så alt for mye. Noen som har noen meninger om denne?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradition har noen helt ok gitarer, men prisen var noe høy.. "veiledende" pris som er angitt er bare tull og tøys. Tradition gitarene er asia gitarer og selges for langt under det som er oppgitt som veiledende på Tradition sine sider. Typisk 2000-5000 nye i Skandinavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du i utgangspunktet ville ha en les paul..... Så er telecasteren, i lydbildet, heeeeeelt forskjellig....

I mine øyne ( nå kommer folk til å hugge hodet av meg ;) ) , så er telecasteren den verste møkkagitaren jeg kan tenke meg!

Men det er pga at jeg ikke liker sammensetningen av 2 single coils... 3 single i en strat er en helt annen ting ;)

Og til sist så synes jeg at tele'n er stygg.... :P

Men det finnes jo et uttall "custom" superstratter, og liknende.... sjekk litt ut på finn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du i utgangspunktet ville ha en les paul..... Så er telecasteren, i lydbildet, heeeeeelt forskjellig....

I mine øyne ( nå kommer folk til å hugge hodet av meg ;) ) , så er telecasteren den verste møkkagitaren jeg kan tenke meg!

Men det er pga at jeg ikke liker sammensetningen av 2 single coils... 3 single i en strat er en helt annen ting ;)

Og til sist så synes jeg at tele'n er stygg.... :P

Men det finnes jo et uttall "custom" superstratter, og liknende.... sjekk litt ut på finn :-)

Du har et slags poeng.. men utgangspunktet var en strat vs LP.. som gir enda større forskjell spør du meg. Dessuten er den Tele'n det er snakk om utstyrt med 3 pickup derav en rail og en humbucker med coiltap mulighet.. Dessuten er kroppen i Mahogny.. skal jeg fortsette ? :)

P.S. - å omtale Tele som en "møkkagitar" er bare latterlig.. Mer er det ikke å si om den saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et slags poeng.. men utgangspunktet var en strat vs LP.. som gir enda større forskjell spør du meg. Dessuten er den Tele'n det er snakk om utstyrt med 3 pickup derav en rail og en humbucker med coiltap mulighet.. Dessuten er kroppen i Mahogny.. skal jeg fortsette ? :)

P.S. - å omtale Tele som en "møkkagitar" er bare latterlig.. Mer er det ikke å si om den saken

Jada, men jeg synes at det er en møkkagitar, pga at en gitar med 2 single coils blir for spinkelt, og det finnes folk som sikkert får en fin tone utav en tele, men gi meg en strat eller LP :)

Jada, du får jo forskjellige mic oppsett, men i mine øyne blir det liksom litt feil å "rocke" med en tele... det er liksom køntriøksen, eller i våre dager; Popgitaren... :-)

Men, det er jo en smaksak.

Men, det er mange som sverger til tele'n, men min mening er: GÃ¥ for en strat eller Les Paul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men jeg synes at det er en møkkagitar, pga at en gitar med 2 single coils blir for spinkelt, og det finnes folk som sikkert fÃ¥r en fin tone utav en tele, men gi meg en strat eller LP :)

Jada, du får jo forskjellige mic oppsett, men i mine øyne blir det liksom litt feil å "rocke" med en tele... det er liksom køntriøksen, eller i våre dager; Popgitaren... :-)

Men, det er jo en smaksak.

Men, det er mange som sverger til tele'n, men min mening er: GÃ¥ for en strat eller Les Paul :-)

Nå er vel de aller fleste Tele'er kjent for å ha mer "mat" i lyden enn de fleste Strater. (hvis vi snakker std. i alle fall.) Vet ikke hvilken/hvilke Tele('r) du har prøvd, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.